Meglepődni már senki nem fog rajta, annyi előzetese volt a Lamborghini terepen csapatásra is alkalmas sportautójának, de most végre mindenestül bemutatták a Huracán Sterratót.

Mielőtt valóban megjelent volna a Lamborghini Huracán Sterrato, a terepre szánt sportautóról több morzsát is elhintettek, valamint idő közben a Volkswagen csoport másik végén a Porsche bemutatta a 911 Dakart, mely ugyanezt a témát fogja meg.

Amíg a 911 Dakarnak van múltja és erre nem félnek rájátszani, addig a Huracán Sterrato olyan Lamborghini, amilyen még nem volt soha.

Terepre szánt autót ugyan készítettek már, hiszen az eredetileg katonai felhasználásra fejlesztett LM002-nél kevés macsóbb gép létezik, valamint ott az Urus is, amivel valószínűleg csak nagyon kevesen hagyják el az aszfaltot. Sportautóból viszont most először építenek terepen nyúzásra alkalmas autót, ami egyúttal az utolsó tisztán benzinmotoros modelljük lesz. Különleges és nagyon rövidke búcsú ez, mert a Huracán Sterratóból mindössze 1499 darab készül, így ritkább lesz a 2500 darabos 911 Dakarnál.

Ez nem jelenti azt, hogy a Lamborghini teljesen az elektromos hajtás irányába fordul, inkább olyan hibrideket gyártanak majd a közeljövőben, amikben a szívómotort kiegészíti az elektromos hajtás, így növelve a teljesítményt.

Alapformája megmaradt a középmotoros sportautó sziluett, de a Huracán Sterratót látványos elemekkel egészítették ki.

Fekete színű, kompozitból készült, szegecselt hatású szélesítések futnak végig az autón, a csomagtérfedélen pedig két szúrófény figyel a Lamborghini logó mellett. Tetőcsomagtartója is van, mint egy szokványos kombi F Astrának és a gépházfedélből egy légcsatorna magasodik a tető síkja fölé.

Hasmagassága 44 mm-rel nőtt a Huracán Evóhoz képest, elöl 30 mm-rel, hátul pedig 34 mm-rel nőtt a nyomtáv. Az emelés mellett alumínium alsó burkolatokat szereltek a Sterrato alá, hogy megvédjék a karosszériát a felcsapódó kövektől.

19 colos felnijein elöl 235, hátul pedig 285 széles Bridgestone Dueler AT002 gumik feszülnek, amiket kifejezetten ehhez az autóhoz fejlesztettek. A mintázatuk egyértelműen terepes jellegű, de a Bridgestone olyan gumit készített, ami nem csak a terepen biztosít megfelelő tapadást, hanem megfelel a sportautós elvárásoknak is aszfalton. Elöl hatdugattyús, hátul négydugós féknyergek szorongatják a karbon-kerámia tárcsákat, a felfüggesztés pedig MagneRide adaptív lengéscsillapítókkal szerelt.

Menetmódjai között megtalálható a laza talajra optimalizált Rally mód is.

Ezen kívül az utastérben rengeteg alcantara kárpitozást használtak, de megtartották a vadászrepülős hangulati elemeket a Sterraro logók mellett. Az érintőképernyős fedélzeti rendszer Amazon Alexa integrációjával akár hangutasítással is vezérelhetőek a különböző funkciók.

5204 köbcentis, 90 fokos hengerszögű, szárazkarteres, V10-es szívó benzinmotorja 610 lóerős teljesítményt ad le 8000-es fordulaton, továbbá 565 Nm nyomatéka van 6500-as fordulattól. Hozzá hétfokozatú automata váltó csatlakozik és összkerékhajtás.

3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a 200-as sprintet pedig 9,8 másodperc alatt zavarja le. Végsebességét a terepgumik miatt 260 km/óránál korlátozzák, de a murván sokszor elég lassabban is menni, hogy szórakoztató legyen.

Ez is érdekelhet:

Ahová a Porsche 911 Dakar megy, ott nincs szükség utakra

Emelt hasmagassággal, ralis beállításokkal és terepgumival ront rá a járatlan utakra a Porsche 911 Dakar.

Purosangue néven itt a Ferrari szabadidő-autója

12 hengeres szívómotorral nem egy tipikus SUV az első ötajtós Ferrari.

És ezt olvastad már?
Az elektromos Volkswagenek ellenfele lenne a Zeekr
További cikkeink a témában