Amikor azt hittük, hogy a Huracán pályafutása véget ért, akkor a Lamborghini még mindig képes volt bemutatni valami újat: limitált szériával intenek búcsút a V10-es sportautónak, amelynek utódja már hibrid hajtást kap, kevesebb hengerrel.
A Lamborghini már tavaly elbúcsúztatta a gyártásból kikerülő Huracánt, ennek része volt az is, amikor elhívtak minket, hogy a legszebb olasz utakon autózzuk ki belőlük, amit csak lehet. A nem mindennapi tesztvezetésen a teljes kínálatot kipróbáltuk, így az Evo Spyder, a Tecnica, a Sterrato és az STO tulajdonságait is megismerhettük.
Akkor még nem sejtettük, hogy a Lamborghini ezek után is előáll egy újabb modellel.
Az új Huracán STJ alapját az eddigi csúcsmodell, az STO adja, de ezt még jobban kiélezték.
A teljesítménye nem változott, az 5,2 literes V10-es szívómotor ebben is 640 lóerőre képes, és hétfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A gyári versenyautókért is felelős Lamborghini Squadra Corse mérnökei továbbfejlesztették a Huracán STO aerodinamikáját,
az STJ-ben meredekebb szögben álló hátsó szárny 10 százalékkal nagyobb leszorítóerőt termel, az eddigi adaptív lengéscsillapítást pedig a versenyautókon látott állítható gátlókra cserélték.
Nem teljesen ismeretlen a Huracán STJ neve, korábban a Miura és az Diablo is kapott ilyen változatot, ahol a Super Trofeo utáni betű a Jota spanyol kiejtése, ez az FIA szabályzatának J-függelékére utal, ami a versenyautók felépítését szabályozza. A Huracán STJ-ből összesen csak tíz darabot épít a Lamborghini, és sejthetted, hogy már minden példány elkelt.
Ez is érdekelhet: