Vastagon lepi a por a zöld Lamborghini Miura mindenütt horpadt karosszériáját, a fekete bőrüléseken nem két szerencsés ül, hanem kosz és különböző alkatrészek, a géptérben pedig V12-es motor helyett helyett inkább egy szerelőért kiáltó fémdarab van. De a világ első szupersportautója a halál torkából kirángatva is baromi értékes holmi.

Rengeteg drága és ritka sportautónak van fényes élete, mely gondosan temperált garázsokról és elegáns rendezvényekről szól, de ennek az 1968-as Miura P400-nak nem ilyen jutott. Ez a valaha gyártott százötvenkilencedik autó, mégis egy olyan roncstelepen várta a sorsát, ahol nem lógott ki a sorból.

Egyes autók túléléséhez más autók pusztulásán át vezet az út, és ez nincs másképp az autózás tetején sem.

Negyvenhat éven keresztül aszalódott egy hasonló ritkaságokkal foglalkozó roncstelepen ez a Lamborghini Miura, most pedig egy igazán elszánt gyűjtőre vár, aki végtelen pénzből talpra állítja az egyébként közel hiánytalan autót. Nincs egy ép eleme sem, a karosszériaelemeken bőven vannak karcok, horpadások és rozsda is. A Miura viszont egy olyan legenda, ami még ebben a formájában is simán megérhet akár 250 millió forintot is. Abba már bele se gondolj, hogy a hiányzó vagy pótlásra váró alkatrészek, a lakatolás és a fényezés, valamint a tizenkét hengeres motor életre keltése milyen költségekkel jár, mert az horror.

Eredetileg nem is ilyen színű volt az autó, hanem élénk sárga, az utasterét pedig kék bőrkárpitba csomagolták. Hivatalosan 1968 márciusában került az olasz kereskedőhöz, aki egy Zampolli nevű úriembernek adta el az autót. Pontos információk nem állnak rendelkezésre, de simán lehetséges, hogy az autó első tulajdonosa Claudio Zampolli, a Lamborghini gyári tesztpilótája volt.

Ferrucio Lamborghini ezzel a Miurával tudott igazán nagyot villantani, ami tényleg megingatta a Ferrarit.

Marcello Gandini rajzolta a formáját, a műszaki alapokért pedig Gian Paolo Dallara és Paolo Stanzani voltak a felelősek, a tizenkét hengeres motort Giotto Bizzarrini tervezte, a fejlesztés során pedig nagyban támaszkodtak Bob Wallace észrevételeire. Ez egy igazi aranycsapat, mely a középmotoros Miurával megalkotta a világ első szupersportautóját. 1965-ben még csak a gördülő vázat mutatták be Torinóban, a következő évben pedig már a teljes autót vitték Genfbe. A csodálatos Lamborghini Miura a szalon mindent elsöprő sztárja lett.

Ebben a korai P400-asban a 3,9 literes, 60 fokos hengerszögű V12-es 350 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 355 Nm csúcsnyomatéka van. Ezzel az 1,2 tonnás autó nagyjából 7 másodperc alatt sprintel 100-ra és 275 km/óra a végsebessége. Ez az autó egyelőre ezt meg sem tudja közelíteni a méltatlan állványon tologatva.

Ez is érdekelhet:

50 év után tért vissza a gyárba az első Lamborghini Countach

Az olaszországi Sant’Agata Bolognesében azóta egész másképp készülnek a tizenkét hengeres sportautók.

920 lóerős hibrid sportautó a Lamborghini Temerario

Kevesebb benne a dugattyú, de több a villanymotor. A Lamborghini Temerario nagyon erős és baromi gyors.

45 év után is őrülten szexi az Ágyúgolyó futam fekete Lamborghinije

Adrienne Barbeau és Tara Buckman az 1981 óta nem látták a Lamborghini Countach-t, ami igazán híressé tette őket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés