Nem is lehetne jobban megünnepelni Az olasz meló bemutatásának ötvenedik évfordulóját, mint azzal, hogy előkerült a film nyitójelenetében használt Lamborghini Miura, ami kiváló állapotnak örvend.

1969-ben mutatták be Az olasz meló eredeti változatát, ami azzal kezdődik, hogy Rossano Brazzi egy fantasztikus Lamborghini Miurát vezet a svájci Szent Gotthárd-hágón keresztül. A történet szerint a sportautót nem sokkal később összetörik, de természetesen nem azt a példányt, amit előtte láttunk, hanem egy eleve totálkáros példányt löknek a mélybe.

A film bemutatása után néhány évvel, amikor kiderült, hogy a Miura nem is tört össze, sokan próbálták meg felkutatni az eredeti autót,

de hiába, a rajongók nem akadtak nyomára a gyakran egymásnak ellentmondó információk között. Majd nemrég jelentkezett egy liechtensteini gyűjtő azzal, hogy talán nála van az a Miura, amit a filmben vezettek.

Ilyen lehet a mennyország a Lamborghini rajongóinak

Megnyitott a klasszikus sportkocsik felújításával foglalkozó részleg a gyárban.

Az autót a Lamborghini Polo Storico műhelyébe szállították, ahol alaposan átvizsgálták, és a gyári archívumból felkutatták az előéletét. A szakértők arra jutottak, hogy ez az a Miura P400, amit a filmben használtak,

ezt erősítette meg Enzo Moruzzi is, aki ötven éve a forgatásra vitte az autót, és kaszkadőrként vezette a felvételek során.

Annak idején a filmet gyártó Paramount Pictures azzal kereste meg a Lamborghinit, hogy egy sportautóra van szükségük,

és Sant’Agata Bolognesében megakadt a szemük egy narancssárga Miurán, ami már össze volt törve. A totálkáros autón kívül kaptak egy pontosan ugyanolyan újat is, azzal vették fel a látványos nyitójelenetet, amit akárhányszor újra tudnánk nézni.

Enzo Moruzzi egy érdekes részletet is megosztott a Miuráról.

A forgatáshoz használt autó éppen akkor készült el a gyárban, narancssárga fényezéssel és fehér bőrbelsővel, akárcsak az összetört példány. A fehér bőrkárpit azonban kényes lett volna a forgatáshoz, ezért kicserélték feketére. Mivel a fejtámlákat a hátsó ablaknál rögzítették, azt már nem lett volna idő leszerelni, ezért a filmben is láthatod, hogy fehérek maradtak a fejtámaszok.

A forgatás végeztével a Miurát visszavitték a gyárba, előkészítették, majd az első tulajdonosához, egy római férfihez került.

Az eltelt idő során többször is gazdát cserélt, de csak most derült ki, milyen ritkaságról van szó.

2018-ban vette meg a liechtensteini gyűjtő, Fritz Kaiser, akinél végül sikerült igazolni a Miura nem mindennapi filmes előéletét.

Ez is érdekelhet:

Két év alatt készült ez a robbantott kép egy igazi Lamborghini Miuráról

Ez már igazi művészet. Mutatjuk is, hogyan készült.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés