Hosszú pályafutás után búcsúzott a Huracán, a Lamborghini kisebbik sportautója, az utódja pedig mintha egy egészen más kategória volna. A Temerario ugyan elvesztett két hengert, de olyan hibrid lett, amivel a teljesítménye egyszerűen elképesztő szintre nőtt, a kiállása pedig élőben megpillantva is megremegteti a lábad.

Soha nem fogom elfelejteni azt a három napot, amikor hatszáz kilométert vezettünk a Huracán különféle változataival csodás olasz tájakon. Nem sok éve volt, hanem tavaly, az apropója nem a modell bemutatója, hanem épp ellenkezőleg, a búcsúja volt. Mielőtt kikerült a gyártásból, a Lamborghininél azt akarták, hogy élénken emlékezzünk a V10-es motorral hajtott sportautóra, és mit mondjak, sikerült, életem egyik legjobb autós túrája volt.

Népszerűségét nehéz lesz felülmúlni, hiszen a Huracán tíz évig maradt gyártásban, és ez alatt az idő alatt több mint húszezer példány készült belőle. A típussal együtt pedig az egyébként Győrben gyártott V10-es motor is búcsúzott, a Huracán utódjához ugyanis valami egészen mást talált ki a Lamborghini. Szerencsére még nem akartak tisztán elektromos hajtásra váltani, a hibrid rendszert pedig nem spórolásra használják benne, de nem ám.

Mi chiamo Temerario

A neve Temerario, és érdemes lesz megjegyezni, mert ezzel a sportautóval egy egészen más ligába lépett a Lamborghini. Lehet, hogy nem tízhengeres a motorja, de a 4 literes biturbó V8-asa már önmagában is 800 lóerőre képes, és ott van még a motor és a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó közé épített elektromotor, ami annyira megszünteti a turbó késlekedését, hogy a szívómotorra már legfeljebb csak a hangja miatt fogsz vágyni.

Került még két elektromotor a két első kerékhez is, amivel valóra vált a tökéletes összkerékmeghajtás,

ezzel pedig a Temerario mindent megcsinál, amit kérsz tőle. A kombinált teljesítménye 920 lóerő, és sokat mond, hogy az akkumulátor kapacitása ehhez mindössze 3,8 kilowattóra. Lehet tölteni, fél óra alatt még az otthoni töltőről is tele lesz, de nem érdemes szórakozni vele, hiszen a rendszer úgyis visszatölt annyit, amennyi a működéshez szükséges.

Csodára a Lamborghininél sem képesek, a Temerario nehezebb lett az elődjénél, 1690 kilogrammot nyom, de ezt aligha fogod megérezni, amikor 2,7 másodperc alatt rajtol veled százra, és megfelelő helyen 343 km/órával is száguldhat. A V8-as pedig minden üzemmódban boldogan részt vesz a hajtásban, és már alig várjuk, hogy megtáncoltassuk a Temerariót, a fordulatszámmérőjén ugyanis 10 ezernél kezdődik a piros mező.

Formára a Countach örököse

Idén ősszel lesz két éve, hogy a Lamborghini megnyitotta a márkakereskedését a budapesti Szerémi úton, és ide hozták el a Temerario egyik első példányát, ami már a lepel alatt lapulva is megmutatta, hogy mit sem vesztett a márkára jellemző karakterből. Az ikonikus ék alakú forma, a határozottan kidolgozott részletek és a különleges megoldások mind megtalálhatók rajta, hogy első pillantásra leessen az állad, és azonnal beleszeress ebbe a csodába.

Szűkre húzott fényszórókon keresztül tekint a világba, a lámpák mellett is zúzhat a menetszél

a fékek hűtésére, míg a kimunkált lökhárítóban hatszög alakúak a menetfények, ez a motívum a hátsó lámpákon és az utastérben is visszaköszön. Extrém szélesek a hátsó kerekek, és a lökhárítóját úgy felskiccelték, hogy a 325 milliméteres abroncs nagyja látszik is hátulról. Gyönyörűek a kerekek, az áttört burkolaton át pedig a kabin mögé szerelt motort is meg lehet pillantani.

Miután három napot az elődjében töltöttem, beláttam, hogy a Huracán nem praktikus, és mesés kényelemmel se lehetne vádolni, de a Temerario esetén éppen ezeken a paramétereken fejlesztettek.

Azt mondják, hogy két méter magasak is elférnek benne, még bukósisakot is húzhatnak a pályanapra,

ezt 1,90-esként alá tudom támasztani az első üléspróba után. Az újdonság sokkal igényesebbnek, jobban kidolgozottnak érződik az elődjénél.

Nem menekülnénk el a feladat elől, hogy hosszú útra keljünk vele, és ehhez már az orrában lévő 112 literes csomagtérben is elfér két kabinbőrönd, hátra pedig, az ülések mögé még két weekender táskát tehetünk. 12,3 colos kijelző vetíti a műszereket, a középen kiemelt 8,4 colos érintőképernyőn vezérelhetünk szinte mindent, és még az utasnak is jutott egy 9,1 colos műszeregység, ahol megtudja, mekkora tempónál feszül az ülésbe épp.

Alleggerita, vagy amit akartok

Középen egy kis fedél alatt bújik a startgomb, és a kormánykerék is tele van menő vadászgépes kapcsolókkal, innen lehet megemelni az autó orrát a fekvőrendőrök előtt, kiválasztani az üzemmódokat, de még indexelni és ablakot törölni is, bajuszkapcsolók ugyanis nincsenek. Aki sokallja a Temerario tömegét, az a szénszálas elemekkel telerakott, vékonyított ablaküveges, karbonfelnis Alleggerita, azaz könnyített változatot is választhatja, hogy 25 kilogrammot megspóroljon.

Fuoriclasse, azaz kategórián kívüli az új Lamborghini, mondják a gyáriak, és lehet benne valami, mert a Temerariót már biztosan nem fogod összekeverni az Audi R8-cal. A V10-es szívómotortól ugyan búcsút kellett vennünk, de az majd csak még érdekesebbé teszi a Huracánt, ha youngtimer korba lép. A Temerario egy fantasztikusan ígéretes hibrid rendszert nyújt helyette, és egy ennyire extravagáns autótól nem is vártunk volna mást.

Ez is érdekelhet:

A nagy Huracán road trip – vezettük az utolsó tisztán benzines Lamborghiniket

Három nap alatt hatszáz kilométer hat Lamborghinivel kanyargós olasz utakon – ezt a túrát alighanem sosem felejtjük el.

A Revuelto új korszakot kezd a Lamborghini történelmében

V12-es benzinessel és három elektromotorral itt az Aventador utódja, ami egészen elképesztő lett.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés