A Lancia feltámadása még várat magára, de egy francia cégnek köszönhetően az olasz márka már jövőre visszatérhet a motorsportba, méghozzá a legendás Delta karosszériájával borított elektromos ralikrossz-autóval.

A legújabb divatot, miszerint veterán autókat teljesen elektromos hajtáslánccal újítanak fel, a Lancia Delta sem kerülhette el. Nemrég mutatták be a klasszikus Delta Evo-e változatát, amit kétszáz lóerős villanymotorral szereltek, de megtartotta a kézi váltóját, és persze a legendás formavilágát is, ami miatt annyira lehet szeretni.

Elektromos autó lett ez a Lancia Delta Integrale

Mégsem olyan nagy szentségtörés, mint amilyennek látszik.

A francia GCK Motorsportnál akkor megígérték, hogy versenyautó-változatban is elkészül az elektromos Delta, és itt is vannak az első képek, még ha csak virtuálisak is, az Evo-e versenyváltozatáról.

A szögletesen kiszélesített sárvédőkkel, a modernizált fényszórókkal és a hatalmas hátsó szárnnyal egyszerűen fantasztikusan néz ki.

A Delta szereplését az teszi lehetővé, hogy jövőre teljesen elektromos hajtásra vált a ralikrossz-világbajnokság.

Minden versenyautó ugyanarra a technikára épül majd, így a Lancia karosszériája alatt is egy 670 lóerős és 880 Nm-re képes elektromos motor dolgozik, amivel a versenygép 1,8 másodperc alatt gyorsul százra.

Csak képzelj el a rajtrácson egy tucat ilyen elektromos autót, ami alapján izgalmas szezonra számíthatunk. A ralikrossz rövid pályája és pörgős formátuma könnyedén lehetővé teszi az elektromos autók használatát, hiszen az akkumulátoroknak nem kell sokáig bírniuk. A töltést pedig az ígéretek szerint minden helyszínen zöldenergiával oldják meg.

Ez is érdekelhet:

Kihagy a szívverésed a modernizált Lancia Delta S4 láttán

Feltámasztották a B-csoportos legendát.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában