Felgyorsultak az események a Lancia háza táján, hiszen még csak nemrég leplezték le az Ypsilon új generációját, máris itt vannak az első képek a sportváltozatáról, a HF-ről, és a kisautójával a raliba is visszatér az olasz márka.
A Lancia évekre eltűnt a nemzetközi kínálatból, de nem szűnt meg, a hazájában mindvégig kapni lehetett, idén pedig visszatért az európai utakra. Az olasz márka első új modellje az Ypsilon új generációja, ami már az Opel Corsával és a Peugeot 208-cal osztozik a műszaki alapokon, de teljesen egyedi stílusú karosszériát és elegáns berendezést kapott.
Még alig volt időnk megszokni az új Ypsilon formáját, máris itt a Lancia következő újdonsága, ami még érdekesebbnek hangzik. Míg a kisautó elektromos változata 156 lóerős motorral hajtja az első kerekeket, addig a sportmodellje, az Ypsilon HF két elektromotorja összesen 240 lóerős teljesítménnyel forgatja mind a négy kereket.
Mára csaknem kihalt a sportos kisautók kategóriája, de a Lancia éppen ide tér vissza, immár elektromos hajtással.
A hagyományosan piros elefánttal díszített HF változat 5,8 másodperc alatt gyorsul százra, egyedi lökhárítókat és felniket, kék bőrrel borított sportüléseket kapott. Szélesebb nyomtávja és ültetett futóműve is elég jól hangzik.
Nem ez a Lancia egyetlen meglepetése, hiszen az Ypsilonnal visszatérnek a raliba,
ahol olyan legendás modellekkel arattak sikereket, mint a Stratos, a 037 és a Delta. Az Ypsilon Rally 4 HF nem a csúcskategóriában, hanem a Rally4-ben indul, ehhez az 1,2 literes benzinmotor 212 lóerős változatát kapja, ötfokozatú manuális váltóval és önzáró differenciállal.
A sportos Ypsilon HF-re egy kicsit még várnunk kell, mert csak egy év múlva, 2025-ben kerül az utakra, de a Lancia addig további újdonságokon is dolgozik. Jön az új kompakt modell, a Delta, valamint egy középkategóriás típus, a Gamma, és a gyáriak ígérete szerint ezekből is lesz majd HF változat, életben tartva a sportos Lanciák legendáját.
Ez is érdekelhet: