A feltámadó Lancia bemutatta első új modelljét, az Ypsilont, és nem sokkal később bejelentették a sportváltozatát is, ami az olasz márka hagyományait felelevenítve a vörös elefántos HF logót kapja meg.

A kilencvenes években a Lancia Delta elválaszthatatlan volt a HF Integrale néven ismert sportváltozatától, ami sorozatban szállította a rali-világbajnoki címeket az olasz márkának. Most pedig visszatér a Lancia, és vele együtt a HF elefántos logója is a legsportosabb modelleken. Elsőként a nemrég bemutatott Ypsilon csúcsmodellje kapja meg.

Mit jelent a HF, és mért éppen elefánt?

A hatvanas években a legelhivatottabb Lancia tulajdonosok alapították a Lancia Hi-Fi klubot, amelyet azoknak tartottak fenn, akik legalább hat Lanciát vásároltak újonnan. A HF az akkortájt megjelenő hifiben is megtalálható High Fidelity rövidítése, mint a valóság leginkább élethű leképezése. A HF emblémáját 1960-ban a genfi autószalonon mutatták be.

Gyönyörű a Pinin Farina által tervezett Flaminia Sport
A Fulvia Coupé vitte először sikerre a HF logóját

A HF logó elsőként olyan limitált példányszámú sportmodellekre került, mint a Flaminia Pinin Farina Coupé, a Flaminia Sport Zagato és a Flavia Coupé. A legismertebb azonban alighanem a legendás Fulvia Coupé HF volt 1966-ban, majd

a ralisikerek sorát a hetvenes években a Stratos HF, a nyolcvanas években pedig a Delta HF Integrale folytatta.
A városi legenda szerint a márkát alapító Vincenzo Lancia fia, Gianni választotta a kis elefántot a feltörekvő autógyártó kabalájának

1953-ban, amikor a cég vezére volt. Az elefánt a hűség és a tisztelet jelképe, de valójában azért tették a versenyautókra, mert az elefántokat, ha igazán nekiiramodnak, akkor megállíthatatlannak tartják.

Elefantino Rosso volt az Ypsilon sportos stílusú változata
A vágtázó elefánt később az Ypsilon több különkiadására is felkerült

A vágtázó elefánt eleinte kék, majd piros színben került a Lanciákra, így a HF modellekre is. A Stratos és a Delta után pedig az Ypsilon több előző szériája is megkapta, az Elefantino Blu és Rosso nevek jelölték a különféle modellváltozatokat.

A márka feltámadására a Lancia újratervezte a logót, ami ugyanakkor megtartja eredeti stílusát.

A Lancia néhány részletet is elárult az új Ypsilon HF-ről. Míg a kisautó alapmodellje a Stellantis más modellekből ismert, 156 lóerős elektromos hajtását kapja, addig az Ypsilon HF két motorja együtt 240 lóerőre lesz képes, ezzel az összkerékhajtású sportmodell hat másodpercen belül gyorsul majd százra. Már alig várjuk a bemutatóját!

Ez is érdekelhet:

Az olasz extravagancia megtestesítője az új Lancia Ypsilon

Az ismerős műszaki alapokra is tudtak egyedit tervezni a Lanciánál.

Raliautónak elég ütős lenne az új Lancia Ypsilon

Még be sem mutatták az olasz kisautót, egy dizájner már megalkotta a raliváltozatát.

Jön az Abarth történetének eddigi legerősebb autója

Mutatjuk az első képet az új Fiat 600-ból épített Abarthról.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában