A Lancia nevéről sokaknak még mindig a ralivilágbajnok versenyautók jutnak eszébe, és bár a márka egyelőre az elektromos autók felől tér vissza, raliautónak sem lenne utolsó az új Ypsilon.
Az alapítása, 1906 óta eltelt több mint száz évben a Lancia gyártott már fényűző luxusautót és világbajnok versenyautót is, a legutóbb pedig stílusos városi kisautóival vette le a lábáról főleg az olasz vevőket. A márka feltámadása a küszöbön van, idén térnek vissza az Ypsilon új generációjával, amely egy elektromos és mild hibrid hajtással szerelt kisautó lesz. A Lancia visszatérése pedig a rajongók fantáziáját is megmozgatta.
Sokaknak még mindig a Delta, a Stratos és a 037 jut eszébe a Lanciáról, és a rajongók örömmel látnák az olasz márkát a raliban.
Így van ezzel egy japán dizájner is, aki a rendelkezésre álló részletek alapján elképzelte, és meg is alkotta, hogy milyen lenne a hamarosan bemutatkozó új Ypsilon raliváltozata. A szélesített sárvédők, a nagy szárny és persze az ikonikus Martini-festés fantasztikusan áll az eredetileg elegánsnak tervezett kisautónak.
beautiful design.
I am very pleased that Lancia is back.
Will they be participating in the WRC?
I drew the picture from my personal fantasy.
I have high expectations for the future lineup! pic.twitter.com/iArHrok5Gk— まつ (@macchan0852) February 2, 2024
Nagy út áll még a Lancia előtt, hogy visszatérjen a prémiummárkák közé, amihez még két új modellt mutatnak be a következő négy évben, és ezek egyike az új Delta, a másik pedig egy még nagyobb autó lesz. A szintén a Stellantis érdekeltségébe tartozó DS példája mutatja, hogy még egy ismert névvel sem könnyű belépni a piacra, és csak remélni tudjuk, hogy a Lanciának marad majd energiája a ralisportos múltja felelevenítésére is.
Ez is érdekelhet: