Az utóbbi időben a Lancia már többször is felvillantotta az új Ypsilont, amivel visszatér az európai piacra, most pedig végre teljes egészében leleplezték az olasz kisautót, ami ismerős technikával, de egészen extravagáns formával érkezik.

Megérdemelte a Lancia, hogy feltámadjon, és most azt is megismerhetjük, hogy a patinás olasz márka mivel tér vissza az európai piacra. Az Ypsilon új generációjáról többször is mutattak már előzetest, de a teljes bemutatóját mostanra időzítették, és úgy tűnik, hogy az ismerős műszaki alapokra is tudtak teljesen egyedi, stílusos kisautót alkotni.

Nem titok, hogy az új Ypsilon ugyanarra a platformra épül, mint a Stellantis többi kisautója, például az Opel Corsa és a Peugeot 208 is. A méretei egészen hasonlók, 4,08 méteres hossza két centivel nagyobb a testvéreinél, 2,54 méteres tengelytávja pedig pontosan megegyezik velük.

Mégsem lehetne azzal vádolni a Lanciát, hogy csak átemblémázta volna a Corsát.

Jobban megnézve kiderül, hogy az új Ypsilon teljesen egyedi karosszériaelemeket kapott,

az ablakkeretbe rejtett hátsó kilincsekkel. A korábban közzétett részletfotókon már láthattuk, hogy egészen különleges a Lancia új arca az Y-alakú menetfénnyel és az alá rejtett fényszórókkal, míg a kerek hátsó lámpák a legendás Stratost idézik fel.

Nem tagadhatja le az Ypsilon belső tere sem, hogy a Stellantis autója, de az ismerős kapcsolókat sikerült úgy elrendezni, hogy új stílusú legyen a berendezés, méghozzá igényesebb és elegánsabb, mint a testvérmodelleké. A csúcsmodellbe 10,25 colos műszeregység és szintén 10,25 colos érintőképernyő került, és érdekesség a köralakú telefontartó tálca.

A Lancia később benzinmotoros változatban is kínálja majd az Ypsilont, de elsőként az elektromos hajtású modellt leplezték le.

Az olasz kisautó már a továbbfejlesztett rendszert kapja a 156 lóerős és 260 Nm nyomatékú elektromotorral és az 54 kilowattórás akkumulátorral, amivel a hatótávja 403 kilométer. Később vélhetően az 1,2 literes turbómotorral is bemutatják az autót.

Még izgalmasabb lesz az új Ypsilon HF változata, ami a még be sem mutatott Abarth 600e-ben és Alfa Romeo Milanóban is dolgozó kétmotoros, 240 lóerős elektromos hajtásláncot kapja meg. Nem áll meg itt a Lancia, hiszen 2026-ban jön a következő újdonság, a középkategóriás Gamma, két évvel később pedig a kompakt autók közé is visszatér a márka az új Deltával.

Ez is érdekelhet:

Raliautónak elég ütős lenne az új Lancia Ypsilon

Még be sem mutatták az olasz kisautót, egy dizájner már megalkotta a raliváltozatát.

Stratost idéző koncepcióval mutatja meg a jövőjét a Lancia

A feltámadó Lancia első tanulmányautója elég látványosra sikerült.

Még mindig jól fogy a tizenkét éves Lancia Ypsilon

Már csak az olaszoknál kapni, de ők veszik, mint a cukrot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés