Ha azt hiszed, hogy már mindent láttál, akkor nézd meg ezt a különösen hosszú orrú klasszikus Land Rovert, amit eredetileg repülőgépmotorosra terveztek, és amiből csak két példányt sikerült legyártani.
Sosem láttuk még, pedig nem mai alkotás a Bell Aurens Longnose, amit egy ’67-es Land Roverből épített a harmincas évek sportautóinak és sivatagi terepjáróinak stílusában két német márkarajongó, Thomas Bell és Holger Kalvelage. Mint a neve is mutatja, az érdekessége az eredeti Land Roverhez képest teljesen megváltoztatott arányú karosszériája.
A két ülést közvetlenül a hátsó tengely elé szerelték, az előtte lévő területet pedig szinte teljesen elfoglalja a hosszú gépháztetője.
A tervezők eredetileg repülőgépmotorral képzelték el ezt az elképesztő sivatagi rombolót,
végül egy újabb 4,6 literes V8-as Range Rover-motort fúrtak fel ötliteresre, amivel a teljesítménye elérte a 350 lóerőt.
Az alumínium karosszériát kézzel formálták, és a Longnose Land Rover ezen kívül is tele van gyönyörű részletekkel.
A váltógomb krikettlabdára emlékeztet, a terjedelmes motorházfedelet bőrszíjak szorítják le, de a fapadló, a kormánykerék és a hátsó részre illeszthető benzineskanna is különleges. Méretre szabott alumínium keménytető is jár hozzá.
Az eredeti tervekből nemcsak a repülőgépmotor, hanem a sorozatgyártás sem vált valóra,
az egyre nagyobb fejlesztési és gyártási költségek miatt csak két példány készült a Longnose-ból. Az egyiket épp az autóritkaságokkal foglalkozó hamburgi Thiesen kínálja 198 500 euróért, azaz több mint 76 millió forintnak megfelelő összegért.
Ez is érdekelhet: