Terepgumikkal, csörlővel és kajakkal a tetején egyértelműen azokat várja ez a Land Rover Discovery, akiknek nem a tengerparton döglés vagy a városi forgatag jelenti az igazi kikapcsolódást.
Project Jay néven kezdték meg a Land Rover Discovery fejlesztését, melyet aztán az 1989-es Frankfurti Autószalonon mutattak be, mint tökéletes családi terepjárót. A Land Rovernél felismerték, hogy a munkagép jellegű Defender és a luxusautós Range Rover között olyan piaci rés van, ahonnan sikeresen horgásszák a vásárlókat a japán riválisok.
Hogy a Land Cruiser és a Pajero ne portyázhasson gondtalanul a vadászmezőn, ezért a Land Rover elkészítette a Discoveryt.
Annak érdekében, hogy alacsonyan tartsák a fejlesztési költségeket, az olyan drága komponenseit, mint az alváz, a felfüggesztés és az összkerékhajtás, valamint néhány karosszériaelem a Range Rovertől örökölte. A Discovery három- és ötajtós változatban is elérhető volt, méghozzá a Range Roverhez képest jóval kedvezőbb áron. Kifejezetten családi autónak szánták a Discovery-t, aminek tágas csomagtartója és akár több üléssel rendelhető utastere fokozta a praktikumot.
Tetővonalát feltűnően magasra húzták, ami nem öncélú formatervezői megoldás, hanem a harmadik üléssor fejterét növeli. A térkínálat miatt került a pótkerék is az oldalra nyíló csomagtérajtóra. Érdekesség, hogy Japánban – ahol ugye bőven akadt ütőképes hazai ellenfele – Honda Crossroad néven árulták a Discovery-t.
1980-ban rendezték meg először a Camel Trophyt, melyet az összkerekesek olimpiájának is neveznek.
Egészen 2000-ig rendezték meg évente a cigarettagyártó által szponzorált túrát, ahol sárgára festett Land Roverek járták be a világ legszebb tájait. 1995-től három éven át ilyen Land Rover Discovery 300 TDi-k alkották a mezőnyt. Ez az autó az 1997-es évben járta be Mongóliát, ami szinte meg sem látszik rajta. Valamivel több mint 33 ezer kilométerrel és tényleg csak egészen apró jelek utalnak arra, hogy a világ egy távoli pontját járta meg a Discovery.
Nem volt tökéletes az autó, a gondosan karbantartott Land Roveren a jobb oldal kivételével az eredeti fényezés van és a matricák többsége is még az, amit 1997-ben felragasztottak rá. A kiegészítő fényszórók és a tetőn lévő kajak messziről hirdeti, hogy ebben aztán van kalandvágy bőven.
Megerősítették a sebességváltót és a tengelyeket, valamint a felfüggesztést és csörlőt is szereltek a Camel Trophyra felkészített Discoverykre.
Bézs utasterét rács választja el a csomagtértől, a műszerfalon pedig térképolvasó lámpa figyel, de a középkonzol tetején ott trónol a korabeli GPS és a Terratrip, amiknek eredeti csomagolása is megvan az autóban. Felújították a felniket, új gumikat szereltek rá és szintén új lengéscsillapítókkal, de kicserélték a kipufogórendszert is.
Ebben a 300 TDi-ben a 2,5 literes, négyhengeres turbódízel 113 lóerős és 265 Nm nyomatéka van, amivel közel 20 másodpercig tart a 100-as sprint, de egy igazi terepjáró esetében ez egy cseppet sem lényeg, ha bármin átgázol.
Ez is érdekelhet: