Pont a leggyorsabb tolatásnak ne lenne Guinness-rekordja? A csúcsot ezúttal a téma szakértője döntötte meg, aki a YouTube-csatornáján különféle autók végsebességét próbálgatja – hátramenetben.

Sok más furcsaság mellett a leggyorsabb tolatásnak is van Guinness-rekordja, amit idén döntött meg egy amerikai férfi azzal, hogy 1 perc 15,18 másodperc alatt tett meg egy mérföldes távot, azaz durván 1,6 kilométert hátramenetben egy Corvette-tel a Corvette-múzeumhoz tartozó versenypályán – nem kell átszámolnod, ez 83,8 km/órás átlagot jelent.

Az új rekorder, Scott Burner a Corvette kéziváltós változatát választotta, ott ugyanis nincs limitálva a sebesség hátramenetben, a gyorsulás egészen a motor maximum fordulatszámáig tarthat, míg az automataváltós modelleknél általában van egy ésszerű sebességlimit a rendszerben, általában 25 km/óránál parancsol megálljt az elektronika.

Scott nem véletlenül ennyire jól informált, hobbija ugyanis a különféle autók legnagyobb sebességének kipróbálása hátramenetben,

amiről egy YouTube-csatornát is vezet. Amikor ránézett a Guinness-rekordok adatbázisára, akkor jött rá, hogy a korábbi csúcstartónál ment már gyorsabban rükvercben, ezért jelentkezett a rekord megdöntésére.

Kétszázzal hátramenetben?

Nem ez a leggyorsabb tolatás a világon, 2018-ban ugyanis Daniel Abt több mint 210 km/órás sebességet ért el hátramenetben egy 1200 lóerős Audi RS3-mal, aminek az öthengeres turbómotorját a Formula E versenyautókból származó négy, egyenként 300 lóerős elektromotorra cserélték. A korántsem veszélytelen manővert azonban vesztére nem hitelesíttették.

Ez is érdekelhet:

Sok pénzzel sem könnyű az élet. Próbálj meg például egy Lambóval tolatni!

A Diablo is kompromisszum szülötte: előre, gyorsan jól megy, hátra, lassan nehézkesen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában