A távirányítású modellautók közt is új fejezetet kezd a Toyota Mirai, ugyanis egy lekicsinyített üzemanyagcellás rendszer dolgozik benne.
A Toyota nemrég mutatta be a hidrogénnel tankolható, elektromos hajtású, üzemanyagcellás Mirai második generációját, és máris rekordot döntött vele.
Idén tavasszal a francia utakon több mint 1000 kilométert mentek egy tank hidrogénnel, míg a legutóbb Dél-Kaliforniában már 1360 kilométert tettek meg egy feltöltéssel, ami Guinness-világrekordnak számít.
Most pedig elkészült a Toyota Mirai méretarányos változata,
ami a modellautókról ismert Tamiya és a Bramble Energy közös munkája. Az utóbbi cég skálázható üzemanyagcellás rendszerek fejlesztésével foglalkozik, és sikerült annyira lekicsinyíteni a technikát, hogy elférjen a Tamiya hajtáslánca mellett, amire egy Mirai-formájú műanyag karosszériát húztak.
Az első képeken talán nem látszik, de a Mirai-modellautó annyira nem is apró, az eredeti méretének a tizede, tehát csaknem fél méter hosszú. A kisautónak mind a négy kereke hajtott, úgyhogy elképesztően fürge tud lenni,
a tankoláshoz pedig nincs szükség miniatűr hidrogénkútra, csak ki kell cserélni a kiürült hidrogéntartályokat telire.
Pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de a becslések szerint
a modellautó és kétszer akkora távot tud megtenni egy tankkal, mint az akkumulátoros társa egy feltöltéssel.
A gyártása ugyan még messzebb van, mint a 30 ezer példányban készülő Mirainak, de nem túlzás azt képzelni, hogy a modellautók közt is a hidrogénhajtás lehet a jövő.