A nyolcvanas években az áramvonalas Sierrát is merésznek tartották, de a Ghia stúdió által készített Quicksilver annál is furcsább, ugyanis középmotoros felépítésű, annak minden hátrányával.

1983-ban a genfi autószalonra készítette el ezt a szokatlan tanulmányautót a torinói Ghia stúdió, amely akkoriban a Fordhoz tartozott. Amikor a Sierra áramvonalas karosszériáján ámult a világ, akkor a Quicksilver teljesen szakított a korabeli limuzinok felépítésével, hiszen a mérnökök középmotoros elrendezéssel kísérleteztek a jövő autóján.

1982-ben a Probe koncepció sem volt semmi, de a Quicksilver az arányaival is újat mutatott
A korabeli gyári fotón még aerodinamikus keréktárcsa volt a prototípuson

Már az alapok is szokatlanok, ugyanis az angol AC hetvenes évekbeli sportautójára építették, de annak tengelytávját 28 centiméterrel megnyújtották. A karosszéria áramvonalas formáján, a bukólámpákon és a burkolt hátsó kerékjáratokon látszik, hogy

mindent az aerodinamikának rendeltek alá, aminek az eredménye a 0,30-as Cw-érték lett.

Ötüléses utastere mögött kapott helyet a 2,8 literes V6-os motor, amit a nyolcvanas években több modelljéhez kínált a Ford, valamint az ötfokozatú manuális váltó. Sportkocsikat idéző felépítése azonban nem sok előnnyel járt, ugyanis

a Quicksilver orrába került csomagtartó kicsi volt, a hátsó üléssorban pedig szinte nem létezett a lábtér.
Mégis nagy feltűnést keltett ’83-ban a genfi autószalonon, ahol ki tudja, miért, de már Lincoln márkanéven állította ki a Ford,

az amerikai gyártó emblémájával. A Quicksilvert a következő három évben több kiállításra is elvitték, majd a dearborni központ raktárjába zárták. 2002-ben szelektálták a gyűjteményt, akkor adták el ezt a koncepciót is.

A Quicksilver akkor még 45 ezer dollárért talált gazdát, majd 2014-ben ismét eladósorba került, és a Bonhams aukcióján csak 27 ezer dollárt fizettek érte. Nem sok a Lincoln egyetlen magánkézbe jutott tanulmányautójáért, ami ráadásul teljesen működőképes, bár forgalomba nem helyezhető, de izgalmas részlete az autótörténelemnek.

Ez is érdekelhet:

A nyolcvanas években megjósolta a jövőt ez a Nissan

Már akkor a mai autókból ismerős extrák voltak benne.

Gandini tervezte a Nissannak ezt a sportkupét a kilencvenes években

Harminc éve mutatta be a Nissan a környezettudatos sportautó prototípusát.

A szélcsatornából a siker felé – a Ford Sierra-sztori

40 éve jelent meg az áramvonalas Ford Sierra.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sportosabb kupé lett a frissített 2-es BMW

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

További cikkeink a témában