A nyolcvanas években az áramvonalas Sierrát is merésznek tartották, de a Ghia stúdió által készített Quicksilver annál is furcsább, ugyanis középmotoros felépítésű, annak minden hátrányával.
1983-ban a genfi autószalonra készítette el ezt a szokatlan tanulmányautót a torinói Ghia stúdió, amely akkoriban a Fordhoz tartozott. Amikor a Sierra áramvonalas karosszériáján ámult a világ, akkor a Quicksilver teljesen szakított a korabeli limuzinok felépítésével, hiszen a mérnökök középmotoros elrendezéssel kísérleteztek a jövő autóján.
Már az alapok is szokatlanok, ugyanis az angol AC hetvenes évekbeli sportautójára építették, de annak tengelytávját 28 centiméterrel megnyújtották. A karosszéria áramvonalas formáján, a bukólámpákon és a burkolt hátsó kerékjáratokon látszik, hogy
mindent az aerodinamikának rendeltek alá, aminek az eredménye a 0,30-as Cw-érték lett.
Ötüléses utastere mögött kapott helyet a 2,8 literes V6-os motor, amit a nyolcvanas években több modelljéhez kínált a Ford, valamint az ötfokozatú manuális váltó. Sportkocsikat idéző felépítése azonban nem sok előnnyel járt, ugyanis
a Quicksilver orrába került csomagtartó kicsi volt, a hátsó üléssorban pedig szinte nem létezett a lábtér.
Mégis nagy feltűnést keltett ’83-ban a genfi autószalonon, ahol ki tudja, miért, de már Lincoln márkanéven állította ki a Ford,
az amerikai gyártó emblémájával. A Quicksilvert a következő három évben több kiállításra is elvitték, majd a dearborni központ raktárjába zárták. 2002-ben szelektálták a gyűjteményt, akkor adták el ezt a koncepciót is.
A Quicksilver akkor még 45 ezer dollárért talált gazdát, majd 2014-ben ismét eladósorba került, és a Bonhams aukcióján csak 27 ezer dollárt fizettek érte. Nem sok a Lincoln egyetlen magánkézbe jutott tanulmányautójáért, ami ráadásul teljesen működőképes, bár forgalomba nem helyezhető, de izgalmas részlete az autótörténelemnek.
Ez is érdekelhet: