A nyolcvanas évek egyedi ízlésű tehetős vevőinek kínálta alaposan átépített Porschéit a Gemballa. Most pedig előkerült két példány 1986-ból, és megállapíthatjuk, hogy nem csak a tökéletes állapotuk miatt ejtik le még mindig az állakat.

A 911 Turbo az egyik leggyorsabb sportkocsinak számított a nyolcvanas években, de akinek ez sem volt elég, olyan tuningcégekhez vihette, mint a Ruf és a Gemballa. Az utóbbit 1981-ben alapította Uwe Gemballa, aki extravagáns külsővel és bivalyerős motorral ruházta fel a 911-eseket. Ilyen ez a két példány is, amelyek most kerültek elő egy árverésen, és nézd csak, hogy néznek ki!

1985-ben jelent meg a 911 Turbo alapjára épített Avalanche és a nyitott tetős változat Cyrrus néven. 390 ezer német márkás árával tényleg a leggazdagabbaknak szánták, de persze olyan vevőknek, akik mertek és akartak is különbözni az átlagostól. Gemballa kétségkívül egyedi, feltűnő külsővel ruházta fel a kocsikat, amibe a Ruf által tuningolt, 375 lóerős motor került.

A képeken látható Avalanche és Cyrrus pedig nemcsak ütősen néz ki, hanem kiváló állapotban is van. A fehér kupé még csak 22 ezer, a piros kabrió pedig 31 ezer kilométert futott. Az egyedi belső térben pedig nemcsak az érdekes, hogy mindent bőrrel voltak be, hanem ott van a 8 kazettás váltó is, amit a kormánykerékről lehetett vezérelni. 1986-ban ez is elég nagy szám volt!

Nincs már sok belőlük, hiszen eredetileg is csak 15 darab Avalanche és még 10 darab Cyrrus épült, ezekből került most egy-egy példány az RM Sotheby’s londoni árverésére. Biztos, hogy fantasztikusan néznek ki, de ezt most senki sem értékelte: 125-180 ezer font, azaz 40-60 millió font körüli összeget vártak értük, de ennyiért egyelőre nem találtak vevőre.

Nem volt egyszerű múltja a márkának, de a Gemballa nem merült feledésbe, idén felélesztették az Avalanche nevet is egy 820 lóerősre alakított 911 Turbóval. Nézd meg itt!

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés