Azt mondjuk soha az életben nem találnád ki, mit alkottak Micra-stílusban.
A forma, illetve a formatervezés annyira mindennapjaink része, hogy sokszor csak akkor figyelünk fel rá, ha valami nem stimmel.
Vagy ha épp ellenkezőleg, annyira rendben van a forma, hogy hirtelen el is vonja a figyelmünket más részletekről, funkciókról.
De most koncentráljunk az utolsó képre, pontosabban a Nissan Micrára. Már tavaly ősszel azt írtuk, minden korábbinál vagányabb a Micra, és ugyanezt gondoltuk, már személyes tapasztalatok alapján, amikor idén megnéztük Genfben is.
Mondhatjuk, hogy a kisautóké az a kategória, ahol különösen fontos a kocsi szerethetősége, vonzósága, ami persze szorosan összefügg a dizájnnal is, ettől még nem minden gyártónak sikerül úgy foglalkoznia a témával, hogy elégedettek legyünk a végeredménnyel.
A Nissan azonban sikeresen kerülte el az összes, a kisautó-kategóriára jellemző bakit: a Micra esetében nem akad ki a cukiságmérő és nem kelti összement macsóverda benyomását sem, viszont karakteres, jól felismerhető és modern. Ugyanilyen fontos, hogy az autó belsejét tekintve sem történt aránytévesztés: nincs tolakodás, öncélúság, a lapított kormány, a jó értelemben egyszerű formák, a színes betétek hozzák a hangulatot. A Micra tipikusan olyan autó, amivel mindegy, hogy a haverjaiddal gurultok ki egy fesztiválra, vagy a csajod megy vele shoppingolni, mert pontosan ugyanolyan jól áll mindkettőtöknek – ez pedig nem kis dizájnteljesítmény.
Szóval nem véletlenül büszkék az új Micra formájára a japánok – nem csak a formájára persze –, ezért a bevezető kampány részeként négy ország dizájnügyben kompetens arcait kérték fel, hogy alkossanak valamit, amit a Micra ihletett.
Magyarországon Kertész Attila és Simonfalvi Bence dizájnvállalkozását, a külföldön is elismert Position Collective-et választották.
De hogy jutott eszükbe a Micráról a függőlámpa?
Mindjárt kiderül, érdemes megnézni.
(Fotók: Nissan)