A kétüléses Elva érdekessége, hogy nemcsak teteje, de szélvédője sem volt. A McLaren végül bemutatta a szélvédővel szerelt változatot, néhány amerikai államban ugyanis csak ezzel lehet forgalomba helyezni.
A McLaren Elva újdonsága a szélvédő, eddig ugyanis az sem volt a tető nélküli kétüléses szupersportautón. Mégsem volt annyira huzatos, amiről az Active Air Management System gondoskodott: egy aktív légterelő nagyobb sebességnél az utasok fölé terelte a menetszelet.
A szélvédős változat csak 20 kilogrammal lett nehezebb, ami nagy eredmény
azt tekintve, hogy a szénszálas anyagból készült szélvédőkereten kívül a fűthető szélvédőt, az esőérzékelős ablaktörlőt, az ablakmosót és a napellenzőket is hozzáadták. A mindennapi használata mégsem kompromisszummentes, mert teteje és oldalablaka továbbra sincsen.
A mindössze 1300 kilogrammos Elva a leggyorsabb McLarenek közé tartozik,
a 4 literes biturbó V8-as motorja ugyanis 815 lóerős teljesítményre képes, ezért 2,8 másodperc is elegendő ahhoz, hogy nulláról százra gyorsuljon, és 6,8 másodperc alatt éri el a kétszáz km/órát. A P1, a Senna és a Speedtail után ez a modell is a McLaren Ultimate Series tagja.
Mégsem mutatkozott túl nagy érdeklődés a McLaren tető nélküli szuperautója iránt,
ezért ismét csökkentették a gyártási darabszámot. Az Elva eredetileg 399 példányban készült volna, ezt mérsékelték 249-re, most pedig már csak 149 példányról beszélnek.