75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal a sportos túrakupék sorozata, melynek legfrissebb utódjában, a GranTurismóban már nem a turbós V6 szakít a legnagyobbat, hanem az elektromos Folgore.

2007-től egészen 2019-ig maradt gyártásban a Maserati GranTurismo, melynek formatervét a Pininfarina stúdió rajzolta, motorja pedig a Ferraritól származó szívó V8-as. Ez a két tényező önmagában végtelenül kívánatos autóvá tette a kétajtós kupét, de mellette négy fő számára kínált kényelmes és remek minőségű bőrrel kárpitozott belteret.

Végtelenül szomorú, hogy eljárt az idő a szívómotoros, sportosan vezethető túrakupék felett, de az új GranTurismo mindent bevet, hogy méltó utódja legyen.

Már több alkalommal bemutatták álcázva és levetkőztetve is, az utasterére azonban még várni kell, mert most a főbb műszaki adatokat adták ki az olaszok. Egyértelműen maga a hajtáslánc a legnagyobb újdonság, hiszen a hagyományos V8-cal szemben már az újonnan fejlesztett V6-os turbómotor és az elektromos hajtás kerül az autóba.

Formája már a Maserati tervezőinek munkája, de egyértelműen az elődmodell evolúciója. A laposról induló, majd hosszan hullámzó gépháztető után következik az utastér, aztán jön a rövid csomagtérfedél – ezek adják meg a klasszikus hosszmotoros, hátsókerék-hajtású autós arányokat.

Apróbb stíluselemei, mint a három lyuk a sárvédőn és a homorú hűtőmaszk a múltból érkeztek, de a fényszórók és a letisztult lemezek már az MC20-on és a Grecale modelleken is láthatóak.

Nettuno V6-os turbómotorja a Modena változatban 490 lóerős, a Trofeót pedig már 550 lóerősre hergelték, hozzá a ZF 8 sebességes automatája kapcsolódik.

Már a Modena is 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra feletti a végsebessége, a Trofeo 3,2 alatt sprintel és 320 a végsebessége. Ezek a verziók 1,8 tonnát nyomnak, az elektromos GranTurismo 2260 kg. Futóműve elöl kettős kereszlengőkaros, hátul többlengőkaros és adaptív lengéscsillapítói vannak.

Mindkettőn túltesz a három villanymotoros, 760 lóerős és 1350 Nm nyomatékú Folgore elektromos változat, melyben az általános villanyautós építési elvekkel ellentétben nem a padlóban van 92,5 kWh-s akksicsomagja, hanem T alakban. Így maradhatott meg az alacsony építés és a sportautóhoz illő üléspozíció.

2,7 másodperc alatt gyorsul a Folgore 100-ra, de kevesebb mint 9 másodperc alatt elrúgja magát 200-ig is. A végsebessége a Trofeóval megegyező 320 km/óra.

Belteréről egyelőre annyit árultak el, hogy 12,3 colos érintőképernyő mellett még két kijelző lesz a fedélzeten, Pino Donaggio slágereit pedig 1195 wattos, 19 hangszórós hifin lehet hallgatni.

Ez is érdekelhet:

Az első szériagyártású Maserati

Rögtön a második világháború után jelent meg a Maserati A6-os, az első szériagyártású modelljük.

A benzinmotornak még nem, de a V8-asnak búcsút int a Maserati GranTurismo

Jön az új GranTurismo, amiből még lesz benzines, de már nem V8-assal.

Az utóbbi idők legszebb Maseratija lett ez a sportautó

Ötletes néven jön az MC20 nyitott tetős változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában