75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal a sportos túrakupék sorozata, melynek legfrissebb utódjában, a GranTurismóban már nem a turbós V6 szakít a legnagyobbat, hanem az elektromos Folgore.

2007-től egészen 2019-ig maradt gyártásban a Maserati GranTurismo, melynek formatervét a Pininfarina stúdió rajzolta, motorja pedig a Ferraritól származó szívó V8-as. Ez a két tényező önmagában végtelenül kívánatos autóvá tette a kétajtós kupét, de mellette négy fő számára kínált kényelmes és remek minőségű bőrrel kárpitozott belteret.

Végtelenül szomorú, hogy eljárt az idő a szívómotoros, sportosan vezethető túrakupék felett, de az új GranTurismo mindent bevet, hogy méltó utódja legyen.

Már több alkalommal bemutatták álcázva és levetkőztetve is, az utasterére azonban még várni kell, mert most a főbb műszaki adatokat adták ki az olaszok. Egyértelműen maga a hajtáslánc a legnagyobb újdonság, hiszen a hagyományos V8-cal szemben már az újonnan fejlesztett V6-os turbómotor és az elektromos hajtás kerül az autóba.

Formája már a Maserati tervezőinek munkája, de egyértelműen az elődmodell evolúciója. A laposról induló, majd hosszan hullámzó gépháztető után következik az utastér, aztán jön a rövid csomagtérfedél – ezek adják meg a klasszikus hosszmotoros, hátsókerék-hajtású autós arányokat.

Apróbb stíluselemei, mint a három lyuk a sárvédőn és a homorú hűtőmaszk a múltból érkeztek, de a fényszórók és a letisztult lemezek már az MC20-on és a Grecale modelleken is láthatóak.

Nettuno V6-os turbómotorja a Modena változatban 490 lóerős, a Trofeót pedig már 550 lóerősre hergelték, hozzá a ZF 8 sebességes automatája kapcsolódik.

Már a Modena is 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra feletti a végsebessége, a Trofeo 3,2 alatt sprintel és 320 a végsebessége. Ezek a verziók 1,8 tonnát nyomnak, az elektromos GranTurismo 2260 kg. Futóműve elöl kettős kereszlengőkaros, hátul többlengőkaros és adaptív lengéscsillapítói vannak.

Mindkettőn túltesz a három villanymotoros, 760 lóerős és 1350 Nm nyomatékú Folgore elektromos változat, melyben az általános villanyautós építési elvekkel ellentétben nem a padlóban van 92,5 kWh-s akksicsomagja, hanem T alakban. Így maradhatott meg az alacsony építés és a sportautóhoz illő üléspozíció.

2,7 másodperc alatt gyorsul a Folgore 100-ra, de kevesebb mint 9 másodperc alatt elrúgja magát 200-ig is. A végsebessége a Trofeóval megegyező 320 km/óra.

Belteréről egyelőre annyit árultak el, hogy 12,3 colos érintőképernyő mellett még két kijelző lesz a fedélzeten, Pino Donaggio slágereit pedig 1195 wattos, 19 hangszórós hifin lehet hallgatni.

Ez is érdekelhet:

Az első szériagyártású Maserati

Rögtön a második világháború után jelent meg a Maserati A6-os, az első szériagyártású modelljük.

A benzinmotornak még nem, de a V8-asnak búcsút int a Maserati GranTurismo

Jön az új GranTurismo, amiből még lesz benzines, de már nem V8-assal.

Az utóbbi idők legszebb Maseratija lett ez a sportautó

Ötletes néven jön az MC20 nyitott tetős változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
10% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
40% Szerencsére nem.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés