75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal a sportos túrakupék sorozata, melynek legfrissebb utódjában, a GranTurismóban már nem a turbós V6 szakít a legnagyobbat, hanem az elektromos Folgore.
2007-től egészen 2019-ig maradt gyártásban a Maserati GranTurismo, melynek formatervét a Pininfarina stúdió rajzolta, motorja pedig a Ferraritól származó szívó V8-as. Ez a két tényező önmagában végtelenül kívánatos autóvá tette a kétajtós kupét, de mellette négy fő számára kínált kényelmes és remek minőségű bőrrel kárpitozott belteret.
Végtelenül szomorú, hogy eljárt az idő a szívómotoros, sportosan vezethető túrakupék felett, de az új GranTurismo mindent bevet, hogy méltó utódja legyen.
Már több alkalommal bemutatták álcázva és levetkőztetve is, az utasterére azonban még várni kell, mert most a főbb műszaki adatokat adták ki az olaszok. Egyértelműen maga a hajtáslánc a legnagyobb újdonság, hiszen a hagyományos V8-cal szemben már az újonnan fejlesztett V6-os turbómotor és az elektromos hajtás kerül az autóba.
Formája már a Maserati tervezőinek munkája, de egyértelműen az elődmodell evolúciója. A laposról induló, majd hosszan hullámzó gépháztető után következik az utastér, aztán jön a rövid csomagtérfedél – ezek adják meg a klasszikus hosszmotoros, hátsókerék-hajtású autós arányokat.
Apróbb stíluselemei, mint a három lyuk a sárvédőn és a homorú hűtőmaszk a múltból érkeztek, de a fényszórók és a letisztult lemezek már az MC20-on és a Grecale modelleken is láthatóak.
Nettuno V6-os turbómotorja a Modena változatban 490 lóerős, a Trofeót pedig már 550 lóerősre hergelték, hozzá a ZF 8 sebességes automatája kapcsolódik.
Már a Modena is 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra feletti a végsebessége, a Trofeo 3,2 alatt sprintel és 320 a végsebessége. Ezek a verziók 1,8 tonnát nyomnak, az elektromos GranTurismo 2260 kg. Futóműve elöl kettős kereszlengőkaros, hátul többlengőkaros és adaptív lengéscsillapítói vannak.
Mindkettőn túltesz a három villanymotoros, 760 lóerős és 1350 Nm nyomatékú Folgore elektromos változat, melyben az általános villanyautós építési elvekkel ellentétben nem a padlóban van 92,5 kWh-s akksicsomagja, hanem T alakban. Így maradhatott meg az alacsony építés és a sportautóhoz illő üléspozíció.
2,7 másodperc alatt gyorsul a Folgore 100-ra, de kevesebb mint 9 másodperc alatt elrúgja magát 200-ig is. A végsebessége a Trofeóval megegyező 320 km/óra.
Belteréről egyelőre annyit árultak el, hogy 12,3 colos érintőképernyő mellett még két kijelző lesz a fedélzeten, Pino Donaggio slágereit pedig 1195 wattos, 19 hangszórós hifin lehet hallgatni.
Ez is érdekelhet: