Megkapta azt a motort a Maserati szabadidő-terepjárója, amit egyébként is kinéztél belőle. A Ferrarival szoros együttműködésben készült V8-assal a Levante Trofeo a kategória legizmosabb típusai közé lépett elő.

Nemrég egy felejthetetlen alpesi tesztvezetésen belekóstoltunk abba, hogy mitől más a Maserati, miért rabolja el azonnal a szíved a háromágú szigonyos olasz márka szinte bármely típusa az észérvek elől. Pedig akkor még nem is tudtuk, hogy mit főznek a márka boszorkánykonyhájában, hiszen csak most leplezték le a legújabb dobásukat, a Levante Trofeót.

A Maserati szabadidő-terepjárójának sportváltozatáról van szó, és mint ilyen, végre nyolchengeres motort kapott. A 3,8 literes biturbó V8-as a Quattroportéból származik, és azzal szemben nem 530, hanem 590 lóerős teljesítményre képes, és ezzel 3,9 másodperc alatt repíti százra a Levantét, a végsebessége pedig kereken 300 kilométer/óra.

A Trofeo ezzel a legizmosabb szabadidő-terepjárók közé sorolható, 590 lóerejével értelemszerűen feljebb pozícionálták, mint a hasonlóan gyors, de „csak” 510 lóerős Alfa Romeo Stelvio Quadrifogliót. A Porsche Cayenne Turbo is egyelőre „csupán” 550 lóerőre képes, szintén ekkora a teljesítménye a most bemutatott Jaguar F-Pace SVR-nek, és 575 lóerős a Range Rover Sport SVR.

A Maserati előtt már csak az olyan nagyvadak vannak, mint a 600 lóerős Bentley Bentayga, a 650 lóerős Lamborghini Urus, vagy a 707 lóerős Jeep Grand Cherokee Trackhawk. A New York-i autószalonon leleplezett Levante Trofeo már külsőre is elég dögös, amiről a 22 colos könnyűfém kerekek, az eltérő hűtőmaszk és a matt szürke festés is gondoskodik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Norris szerint senki sem ért egyet a szabállyal, ami miatt Verstappen nyerhetett a 17. helyről rajtolva

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés