A második generációs Qashqai sportosabb, gazdaságosabb és sokkal szebb lett elődjénél, felszereltségben pedig már a prémiumkategória felé kacsintgat.

Az új, CMF platformra épített kocsi öt centivel hosszabb, két centivel szélesebb és másfél centivel alacsonyabb lett elődjénél, ami a húsz literrel nagyobb csomagtartó mellett a nagyobb lábtérben is érezteti a hatását.

A japán mérnökök nagy gondot fordítottak az autó gazdaságosságára is, így a 110 lóerős, start-stop rendszerrel is felszerelt 1,5-ös dízellel a kocsi csak 3,8 litert fogyaszt százon. A motorválasztékban emellett természetesen megtaláljuk az 115 lóerős, 1,2-es turbót és a 130 lóerős, 1,6 literes dízelmotort is, 2014 nyarától pedig a kínálat kibővül egy 150 lóerős, 1,6 literes turbómotorral is.

A Rogue-ra és X-Trailre emlékeztető belsőben a legnagyobb újdonság a hétcolos központi képernyő, valamint az új Nissan Connect rendszer, amellyel az okostelefonunkon keresztül hallgathatunk zenét, internetezhetünk, vagy előre összeállított útvonalterveket is feltölthetünk az autó navigációs rendszerébe.

Az új Qashqai egyébként nem csak ebben hajlik a prémiumkategória felé, az intelligens parkolóasszisztens, a közlekedési táblákat figyelő, a vezető figyelmét támogató rendszer, és a frontális ütközést megakadályozó automatika mind-mind megjelennek az új modellben, csakúgy, mint a LED-es fényszórók és a hegymeneti indulás-segítő.

A februárban érkező autóval kapcsolatban az egyetlen nyitott kérdés az ára, amelyről a Nissan egyelőre még nem nyilatkozott, de az biztosnak tűnik, hogy az új autó ár-érték arányban is az egyik legjobb választás lesz, ha valaki a Suzuki SX4-nél vagy a Dacia Dusternél komolyabb hobbiterepjáróra vágyik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Az oroszok fiatalos terepjárója lehetett volna az UAZ-ból épített Jump

Ricciardo teljesítménye mellett eltörpül Verstappen pole pozíciója a miami sprintkvalifikáción

További cikkeink a témában