Már első ránézésre megmondod róla, hogy amerikai gyártmány a Mauck, amit huszonöt évvel ezelőtt a jövő kisbuszának szántak.
Ohio államban működött a Mauck Specialty Vehicles, amely különleges formájú, egyedi berendezésű buszok építésére specializálódott. 1996-ban mutatták be az MSV 1120s névre keresztelt járművet, amit a jövő kisbuszának szántak. A futurisztikus formájú, szárnyas ajtós karosszériája üvegszálas anyagból készült egyedi acélszerkezetre.
Mivel amerikai járműről van szó, a motoron nem spóroltak.
A képeken látható két példányt a General Motorstól származó 7,4 literes V8-assal szerelték,
de lehetett rendelni a Cummins 5,9 literes hathengeres dízelmotorjával is. A váltója négyfokozatú automata, a légrugós futómű és a fékrendszer is a General Motors terméke.
A költségek alacsonyan tartása érdekében nagyszériás gyártóktól vették át, amit csak lehetett,
a fényszórók a Ford Aeromax, a hátsó lámpák a Jeep Grand Cherokee darabjai, az ablaktörlőket a Toyota Previa adta kölcsön. A 37-féle karosszériaidom és 13 üvegablak mellett azonban 2700 egyedi alkatrész legyártására is szükség volt.
A Mauck teljesen a vásárló igényeire tudta szabni a kisbuszok belső terét, ahol kényelmes fotelek, kanapék, házimozi-rendszer, kávéfőző-konyha és még a hajókból ismerős mini fürdőszoba is helyet kapott. A 7,6 méter hosszú tárgyalóbusz fekete példánya belül kissé régies, de az ezüstöt nemrég új bútorokkal újították fel.
Sejtheted, hogy a Mauck nem lett egy sikersztori, 1999-ig csak száz példány készült a kisbuszból, mielőtt a gyártója becsukta a boltot. A képeken látható ezüstszínű példányt Paul Allen, a Microsoft társalapítója vette egykor, és 109 ezer dollárért adták el idén, míg a feketét ennek a töredékéért, 14 ezerért vitték el a Bring a trailer aukcióján.
Ez is érdekelhet: