A Mazda tartott egy rövid szünetet, mielőtt elindítaná a jövő évi modelloffenzíváját. Az újdonságok közt az első a CX-50, egy dögös szabadidő-terepjáró, amit azonban nem az európai piacra szántak.
A Mazda teljesen megújította a kínálatát, majd tartott egy kis szünetet, mielőtt még vonzóbb modelleket dobna piacra, és a jövő évre szánt újdonságok közül itt az első. A CX-50 egy középkategóriás szabadidő-autó, amit első ránézésre a nemrég megújult CX-5 utódjának nézhetnénk, de valójában az amerikai piacra szánt modellről van szó.
Az újdonságot a jellegzetes hűtőmaszkjáról, a szűkre szabott fényszórókról és a karakteres hátsó lámpákról azonnal Mazdának ismered fel, de a CX-50 újat is mutat.
A formatervezők ezúttal szabadabbra engedték a fantáziájukat, és a CX-5-höz képest masszívabb, szögletesebb dizájnt alkottak, ami kimondottan jól áll a Mazdának.
A műszerfal az új 3-as stílusában készült, a motortérben pedig 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, szívóváltozatban 190, turbófeltöltősként 250 lóerővel, minden esetben széria összkerékhajtással.
A Mazda hibrid változatot is tervez belőle, de ennek bemutatására egy kicsit még várni kell.
Biztosak vagyunk benne, hogy az európai piacon is kelendő lenne a CX-50, de a Mazda csak az amerikai vevőknek szánja a Toyotával közös üzemben gyártott autót. Mégsem maradunk Mazda-újdonság nélkül, két éven belül
az európai kereskedésekbe is érkezik az ötüléses CX-60 és a hétüléses CX-80, a márka első plug-in hibrid hajtásával.