A Mazda kínálatának csúcsára érkezik a CX-60, a márka első plug-in hibridje, és egyben az eddigi legerősebb autója. Még érdekesebb, hogy soros hathengeres motorhoz és hátsókerék-hajtáshoz fejlesztett alapokra épül!

Mindig kíváncsian várjuk, ha új modellt mutat be a Mazda, hiszen a kicsinek számító japán gyártó a saját útját járja, és ez mindig érdekes műszaki tartalmat szokott jelenteni. Azt már egy ideje tudtuk, hogy a Mazda soros hathengeres motorokon és hátsókerék-hajtásra fejlesztett platformon dolgozik, és most megismerhetjük az első erre épülő autót is.

A kínálat csúcsára érkezik

Az új CX-60 a Mazda kínálatának tetejére érkezik, a CX-5-nél nagyobb modell a nálunk rövid ideig forgalmazott CX-7 és CX-9 helyét foglalja el. A méretei is ennek felelnek meg: 4,75 méter hosszú és 2,87 méteres a tengelytávja, ami azt jelenti, hogy a hossza húsz centivel, a tengelytávja 17-tel nagyobb a CX-5-énél, ezzel a Kia Sorento kategóriájába kerül. A csomagtartóba 570 litert lehet pakolni.

A dizájn nem fog mindenkinek tetszeni, mindenesetre ezen a téren nem okoz meglepetést a Mazda, mert a CX-60 a márka eddig ismert Kodo stílusát folytatja. Különlegesek a fényszórók, amiket a nappali menetfény köt össze a hűtőmaszkkal, míg hátulról nézve a CX-5 nagytestvérének tűnik az új Mazda. A hosszú orra és a hátrafelé tolt utastér pedig a hátsókerekes alapokat hangsúlyozza.

Az eddigi legerősebb Mazda

A Mazda első plug-in hibrid modellje lesz a CX-60, amit a CX-5-ből ismerős 2,5 literes, 192 lóerős négyhengeres benzinmotorral és egy 136 lóerős, 250 Nm-re képes elektromotorral szerelnek. A kombinált teljesítménye 327 lóerő lesz, ami minden idők legizmosabb közúti Mazdájává teszi. Az 500 Nm maximum nyomatékú autó 5,8 másodperc alatt képes 0-ról 100-ra gyorsulni.

A plug-in hibrid CX-60 padlójába egészen nagy, 17,8 kilowattórás akkumulátor került, amivel 63 kilométeres elektromos hatótávot mondanak rá, a végsebesség egyébként 200 km/óránál korlátozott. A hibrid rendszer terén is egyedi utat jár a Mazda, a nyolcfokozatú automata váltója többtárcsás tengelykapcsolót kapott, ezért sokkal finomabb reakciókat ígérnek.

Soros hathengeresek a Mazdától

A Mazda mindig is sajátos műszaki megoldásokat választott: kitartottak a downsizing divatjával szemben, és azt ígérik, hogy tényleg lesz Wankel-motoros range extender az elektromos MX-30-ban. Az új CX-60-ban az a legérdekesebb, hogy soros hathengeres motorokat is kaphat, amelyek alapesetben a hátsó kerekeket hajtják. A motorok nem kicsik, a benzines háromliteres, a dízel 3,3 literes, és mindkettő 48 voltos mild hibrid rendszert kap, amivel egy négyhengeres motor fogyasztását ígérik, de ennél többet egyelőre nem árultak el róluk. Sajnos azt sem tudjuk, hogy melyik piacokon fogják forgalmazni, az európai kereskedésekbe egyelőre a plug-in hibrid érkezik.

Finoman modernizált belső

A belső tér stílusa ismerős lehet annak, aki ült már mostanában Mazdában. A letisztult vonalak, a lényegre koncentráló berendezés a CX-60-ban is megvan, és a kezelését is csak finoman modernizálták. A számlapokat már 12,3 colos kijelző vetíti, és középre is 12,3 colos érintőképernyő került, de megmaradtak a hagyományos gombok, még az infotainment forgókapcsolója is.

A Mazda minden eddigi autójánál jobb minőségű belső teret ígér, a japán mesterségek hagyományát felelevenítő megoldásokkal,

amihez foghatót eddig csak a Lexusnál láttunk. A CX-60 a szolgáltatásaival is a prémiumautók felé halad, például egy kamera felismeri a sofőrt, és automatikusan betölti a hozzá elmentett ülésbeállításokat.

Az asszisztensek terén is kitalált néhány újdonságot a Mazda. A 360 fokos kamerarendszer kis sebességnél is láthatóvá teszi a holttereket, a kerekeket pedig nemcsak a menetstabilizáló fékezi egyenként, hanem egy olyan rendszer is, ami a túlzott oldaldőlést hivatott megelőzni.

A CX-60 pedig még nem minden: hamarosan jön a hosszabb, hétüléses változata is CX-80 néven!

Ez is érdekelhet:

Még igényesebb lett a megújult Mazda CX-5

Itt a japán szabadidő-autó ráncfelvarrott változata.

A CX-50 a legújabb Mazda, de nem kaphatod meg

Sajnos erről a típusról lemaradunk, de lesz másik.

És ezt olvastad már?
Nem mindennapi látvány a hegyi szerpentinen kanyargó Bugatti Divo