A Mazda bemutatta az első full hibrid hajtású modelljét, ami nem véletlenül ismerős: a jövőre érkező Mazda2 Hybrid tulajdonképpen a Toyota Yaris Hybrid átnevezett változata, de ez egyáltalán nem baj.
Nem először veszi kölcsön más autógyártó modelljét a Mazda, a kilencvenes évek elején sikeres tojásforma 121-es utódja tulajdonképpen a Ford Fiesta átemblémázott változata volt. A Mazda aztán ismét saját kisautókat épített, a Demio továbbfejlesztett változata volt az első Mazda2, majd a második és a jelenleg kapható harmadik generáció is teljesen önálló Mazda-termék.
A jövőre megjelenő Mazda2 Hybrid azonban ismerős lehet valahonnan, valójában a Toyota Yaris Hybrid átnevezett változatát kínálják majd a Mazda-kereskedésekben. A két autó szinte csak az emblémákban különbözik, de ez nem olyan nagy baj, hiszen
az európai év autója díjat is elnyert új Yaris az egyik legjobb városi kisautónak számít, különösen a hibrid hajtással.
A Toyotától kapott kisautó lesz a Mazda első teljes hibridje, hiszen eddig csak mild hibridek voltak a kínálatában.
Az új 2-esben az 1,5 literes, 93 lóerős háromhengeres benzinmotort egészíti ki a 80 lóerős elektromos hajtás. A 116 lóerőre képes rendszerrel a Toyota-Mazda kisautója 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, és 175 km/óra a végsebessége.
A Mazda a 2014 óta gyártott 2-est is megtartja a kínálatában olcsóbb belépőmodellnek, ezt egészíti ki a Toyotától kapott 2-es Hybrid.
A lépés teljesen logikus, és egyáltalán nem ismeretlen: erre van szükség ahhoz, hogy a Mazda 2030-ra 50 százalékkal csökkenteni tudja a flottája széndioxid-kibocsátását. Hasonló okokból árulja a Suzuki a Corollát és RAV4-et is Swace és Across néven.
Ha gyakran bújod az autókatalógusokat, akkor emlékezhetsz rá, hogy a Mazda és a Toyota nem először adja kölcsön a másiknak a kisautóját,
csak a legutóbb éppen fordítva történt. A Mazda2 amerikai piacon forgalmazott változata, amit lépcsőshátú karosszériával is gyártanak, Yaris néven volt kapható az Egyesült Államokban.