1995-ben emlékezetes győzelmet aratott a McLaren a híres Le Mans-i 24 órás versenyen, melynek huszadik évfordulójára a különleges igényekkel foglalkozó MSO részleg ötvendarabos limitált szériát tervezett a McLaren 650S alapjaira.
Évtizedek óta jól csengő név az autózás világában a McLaren, mely leginkább a motorsport világában szerzett nevet magának, de az angol márkához köthető az F1 is, vagyis a világ leggyorsabb szívómotoros autója, valamint a Mercedes SLR modern változata. A teljesen önállóan fejlesztett, utcai sportautójuk azonban csak 2011-ben érkezett meg a mosógépekhez hasonló nevű MP4–12C-vel.
Néhány évvel később váltotta az áttörő modellt a 650S, melyet szintén az autóipar legsokoldalúbb formatervezője rajzolt.
Frank Stephenson nevéhez felsorolhatatlanul sok emlékezetes dizájn köthető az autóipar legkülönfélébb pontjairól. A McLarennél pedig egyenesen a márka arculatát határozta meg az egységes alapokra épített sportautókkal.
Szénszál erősítésű műanyag monocoque adja a 650S központi részét, amelyben a kétfős utastér található. Mögötte van a saját fejlesztésű motorjuk, egy 3,8 literes, két turbófeltöltővel megfújt V8-as, hozzá pedig a Graziano hétfokozatú, duplakuplungos automata váltója csatlakozik. Nevéből már könnyen sejthető a maximális teljesítménye is, a 650S nem túl meglepő módon 650 lóerőt ad le 7250-es fordulaton és 678 Nm nyomatéka van 6000-nél. Ezzel a több mint 1,4 tonnás sportautó három másodperc alatt gyorsul 100-ra és 333 km/óra a végsebessége.
Műszaki jellemzői változatlanok a Le Mans limitált szériának, de a részletek kidolgozása épp olyan, amilyen az MSO-tól elvárható. Az F1 GTR versenyautót idéző ötküllős felnik mögött papajanarancs színű féknyergek virítanak, az ülések kárpitozása szintén ezt az árnyalatot viseli.
Sárvédőjének tetején hűtőnyílások vannak, a motorhoz pedig az autó tetején lévő beömlőn át is jut friss levegő, akárcsak az F1-esen.
Le sem tagadhatná a 650S, hogy szoros kapcsolatban áll elődjével, de az alkatrészek 25 százalékát átdolgozták a McLaren mérnökei. Komolyan dolgoztak az autó aerodinamikáján is, melynek eredményeként az átrajzolt első légterelővel és szárnnyal 24 százalékkal nőtt a leszorítóerő.
2015-ben készült el ez a szürke 650S Le Mans, melyet egyértelműen gyűjtői ritkaságnak szántak, ezért mostanra is csak 150 kilométer van benne. 260 ezer eurós áráért pedig akár egy új sportautót is lehetne kapni.
Ez is érdekelhet: