Harminc. Ennyi kilogrammal lett könnyebb elődjénél az új McLaren 750S és az alkatrészeinek ennyi százaléka lett teljesen új. Ütőképesebb lett, mint valaha.

Minden eddigi utcai McLaren sportautónál könnyebb és erősebb a 750S, mely még a klasszikus középmotoros autóépítés hagyományait követi, tehát nincs benne nehéz akkumulátor vagy villanymotor, hanem egy biturbó V8-as hajtja a hátsó kerekeket. Az autó központi eleme a szénszál erősítésű műanyagból készült, rendkívül alacsony súlyú és merev monocoque – mint az F1-es autóknál –, de kerekekből is a legkönnyebbeket szerelik a 750S-re. Ezen a szinten a mérnökök már tényleg minden apró grammot gondosan faragnak le az autó súlyából.

1227 kg a kupé változat száraz súlya, a nyitható kompozit tetővel szerelt Spider pedig csak 49 kg-mal nehezebb.

Menetkész tömege 1389 kg (a 750S Spider esetében 1438 kg), és ez olyan apróságokból jön össze, mint az 1,6 kg-mal könnyebb szélvédő, az 1,8 kg-ot fogyó digitális műszeregység vagy a korábbinál 17,5 kg-mal könnyebb szénszálas ülések, de 13,8 kg-ot takarítanak meg az ultrakönnyű, 10 küllős kovácsolt felnikkel is. Felfüggesztésében elöl puhább, hátul pedig keményebb rugókat használnak és új fejlesztésű lengéscsillapítót, amivel élvezetesebb lett a vezetése és javult a menetkomfort, valamint ezzel a megoldással sikerült további 2 kg-ot fogynia a 750S-nek a 720S-hez képest.

Kétség kívül minden idők leghíresebb McLaren utcai autója a BMW V12-es motorjával hajtott, háromüléses F1, mely a mai napig a leggyorsabb szívómotoros szupersportautó a világon. Ezt követően a Mercedes-Benz SLR McLaren következett, mely szintén együttműködés eredménye. Az igazi áttörés csak az MP4-12C-vel jött el, mely a McLaren első teljes mértékben saját tervezésű sportautója volt. Ezeket az alapokat, melyek a mai napig meghatározzák a McLarent, még 2007-ben kezdték fejleszteni.

M840T kódú, 4,0 literes, biturbó V8-as motorja az ülések mögötti 210 literes csomagtér padlójába integrált üvegen keresztül is megcsodálható.

Motorja hosszában helyezkedik el, hozzá pedig egy hétfokozatú SSG automata váltó csatlakozik. A V8-as 750 lóerős teljesítményét 7500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 800 Nm 5500-as fordulatnál. 72 literes tankját teletöltve és a WLTP szerinti valamivel több mint 12 literes átlagfogyasztást nézve akár hosszabb távon is használható a McLaren 750S, de nagyon remélem, hogy mindenki inkább a versenypályán kergeti majd.

Álló helyzetből 2,8 másodperc alatt sprintel 100-ra, a 200-at pedig 7,2 másodperc alatt éri el a kupé változat, egy tizeddel később pedig a 750S Spider. Nagyobb különbség mutatkozik a 0-300 km/órás sprintben, ahol a 750S 19,8 másodperces időt fut, a Spider változatnak pedig 20,4 másodperc kell hozzá. Mindkét autó végsebessége 332 km/óra.

Aki pályán kergetné a 750S-t, annak érdemes az opciós kerámia fékeket választania, melyet a McLaren Senna rendszeréből fejlesztettek.

Ezt a fékrendszert monoblokk féknyergek, új fékrásegítő és vákuumszivattyú, valamint Forma-1 által ihletett nyereghűtés teszi hatékonyabbá. A szénszálas ülések, a Pirelli P Zero Trofeo R gumikba csomagolt felnik és a könnyű titán kerékcsavarok mind olyan elemek, melyek akkor nyernek igazán értelmet, amikor a köridők ellen harcol a 750S és pilótája.

Formaterve továbbra is olyan, mintha folyékony elemekből állna a McLaren 750S. Az aerodinamikát optimalizálták, ezért nagyobb az első lökhárító alatti légterelő és a hátsó szárny felületét is megnövelték. Szűkebbre szabták a fényszórók körüli szemgödröt, melyet a feketén túl karbon és a karosszéria színére fényezett kivitelben is készítenek. Aki Nappa bőrrel kárpitozott utastérre és egyedi fényezésre vágyik, annak a McLaren Special Operations segít stílusosan költeni a pénzt.

Ez is érdekelhet:

Az egyetlen McLaren F1, amit rendes fényszóróval gyártottak

Mire a McLarennél megoldották a problémát, addigra befejeződött az F1 gyártása.

Nyitott tetővel is itt az egyik legizgalmasabb McLaren

A világ egyik leggyorsabb kabriója lett a 765LT Spider.

Artura néven hibrid sportautót mutatott be a McLaren

Az új belépőmodell erősebb és gyorsabb lett az elődjénél.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés