A világ leggyorsabb szupersportautójának is lehetnek egészen hétköznapi problémái, például az, hogy gyenge a fényszórója. Mire a McLarennél megoldották a problémát, addigra befejeződött az F1 gyártása.

A kilencvenes évek elképesztő szupersportautója volt a McLaren F1, ami a 391 km/órás végsebességével tizenkét éven keresztül tartotta a világ leggyorsabb közúti autójának rekordját. A BMW-től származó 6,1 literes V12-es motorján kívül is tele volt innovációval, például aktív aerodinamikával és a fedélzeti modemmel, aminek segítségével a gyáriak távolról is diagnosztizálni tudták az esetleges problémákat.

1993-tól összesen 106 darabot gyártottak, ebből 64 közúti használatra alkalmas példányt, és

ahogyan a tulajdonosok használatba vették az autókat, úgy derült fény az F1 legnagyobb hibájára is.

Az éjszakai vezetés során a fényszórók egyszerűen gyengének bizonyultak, és a probléma orvoslására a McLarennél hamarosan előálltak a megoldással. A képeken látható, 059-es sorszámú autón próbálták ki, hogy a fényszóróházat rövidebbre vették, a reflektorokat pedig a BMW Z1-ére cserélték.

Fent a javított fényszórós, lent az eredeti változat

A 059-es az egyetlen, amely eredetileg is ezzel a javított fényszóróval hagyta el a gyárat, a McLaren pedig később kívánságra kicserélte a fényszórókat a már legyártott F1-ekben is. A hátsó lámpák minősége már kevésbé számított, azokat egy olyan beszállítótól szerezték be, amely távolsági autóbuszokra is gyártotta az egyszerű kerek darabokat. Lehet, hogy nem tudtad, de a McLaren F1 visszapillantó tükrei pedig a Volkswagen Corradóról származnak.

Lámpát a lámpaboltból

Nem ez az egyetlen alkalom, hogy a kis sorozatban gyártó sportautómárkák más modellektől vesznek át alkatrészeket, hiszen nem lett volna kifizetődő saját elemeket fejleszteni. Így lehetséges, hogy az Aston Martin DB7 hátsó lámpája a Mazda 323F-ről, a Lamborghini Diablo fényszórója a Nissan 300ZX-ről, a Jaguar XJ220 hátsó lámpája pedig a Rover 400-asról származik.

A képeken látható McLaren F1-et az utolsók között, 1998-ban gyártották, és 26 ezer kilométerrel az órájában, ebben a kitűnő állapotban kerül az RM Sotheby’s augusztusi árverésére.

Ez is érdekelhet:

Még mindig álmaink szuperautója a McLaren F1

Csodás képek egy 3,5 milliárdot érő példányról.

Négymilliárdot kell adni egy olyan csodáért, mint ez a McLaren F1

Sokáig a világ leggyorsabb autója volt, a 64 példány egyikét most 4 milliárd forintért adták el.

Még ki sem csomagolták ezt a McLaren F1-et

Új értelmet nyer az újszerű állapot kifejezés.

És ezt olvastad már?
Úgy megy ez a dízel BMW, hogy Teslával se léped le