Új fejezetet nyitott a McLaren, bemutatta a belépőmodelljének új generációját, ami rendes nevet is kapott. A plug-in hibrid Artura erősebb és gyorsabb lett az elődjénél.

Sports Series a neve a McLaren belépő sorozatának, ide tartoztak az 570S-nek a különböző változatai, most azonban egy vadonatúj modellel lapozott egy nagyot a brit márka. A teljesítményre utaló típusjelzés helyett ezúttal rendes nevet kapott az újdonság, és az Artura a technikájával is újat mutat a McLaren kínálatában.

A P1 után ez a McLaren második plug-in hibrid modellje – a Speedtail után a harmadik hibrid –, és ehhez egy teljesen új, szénszálas anyagból készült vázat alkottak, ami csupán 82 kilogrammot nyom.

Az Artura motorja is vadonatúj, a korábbi 3,8 literes biturbó V8-as helyére egy kisebb, 3 literes biturbó V6-os erőforrás érkezik.

A benzinmotor 585 lóerőre és 585 Nm-re képes, ehhez kapcsolódik egy 95 lóerős és 225 Nm nyomatékú villanymotor. A kombinált teljesítmény 680 lóerő, a maximum nyomaték 720 Nm, ami jóval túlszárnyalja az 570S hasonló értékeit.

Az új nyolcfokozatú duplakuplungos váltóban nincs hátramenet, tolatáskor mindig a villanymotor mozgatja az autót.

A hibrid rendszer ugyan 130 kilogrammal növeli az autó tömegét, és ebből 88 kilogrammot tesz ki az akkumulátor, de az új V6-os motor csak 160 kilogrammot nyom, azaz 50 kilóval könnyebb a korábbi nyolchengeresnél.

Az Artura ezért plug-in hibrid létére is meglepően könnyű lett, egészen pontosan 1498 kilogramm a tömege.

Az Artura ezzel kereken 3 másodperc gyorsul nulláról százra, 8,3 másodperc alatt éri el a kétszázat,

és 21,5 másodperc után már háromszázzal száguld, a végsebessége 330 km/óra. A P1 után ez a második McLaren, ami képes tisztán elektromosan is haladni, a 7,4 kilowattos akkumulátorról akár 30 kilométert, majd 2,5 órába telik 80 százalékra feltölteni.

A 4,54 méter hosszú Artura formája nem okoz meglepetést, pontosan úgy néz ki, ahogyan egy modern McLaren sportautót elképzelünk,

és az utastérben sincsenek szokatlan megoldások. A középkonzolból kiemelkedő 8 colos érintőképernyőn lehet kezelni mindent, a csomagtér 150 literes, ennél többet a V8-assal szerelt McLaren GT kínál.

Az Artura akár mindennapi használatra is alkalmas, amihez adaptív tempomattal, dugóban araszoló asszisztenssel, sávelhagyásra figyelmeztető és táblafelismerő rendszerekkel is felszerelték. Az újdonság már rendelhető,

idén ősszel szállítják az első példányokat, az ára 185 500 fontról indul, ami 76,6 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Nekivágnánk a kontinensnek az új McLaren GT-vel

Meglepődsz, hogy mekkora a csomagtartója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés