4,8 literes átlagfogyasztást és 330 km/órás végsebességet ígér a McLaren legolcsóbb nyitható tetős sportautója, az Artura Spider.

Tizenegy másodperc kell a McLaren Artura Spidernek, hogy a versenypályán éles sportautóból nyitott tetős élményautó legyen. A karosszéria merevsége így is tökéletes, mert a többi modellhez hasonlóan az Artura magja is a McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) nevű szénszálas monocoque.

Lágyan hullámzanak a vonalak az Artura Spider karosszériáján, de ez egy percig ne tévesszen meg senkit, itt 700 lóerő csinálja a fesztivált.

Eltérően a nagyobb modellekbe szerelt nyolchengerestől a legkisebb McLaren sportautóban egy 3,0 literes, száraz karteres, 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotor van, melynek maximális fordulatszáma 8500. Ez a blokk önmagában 160 kilogrammot nyom, tehát 50 kilogrammal könnyebb a V8-asnál és ráadásként alacsonyabb a tömegközéppontja is. A 7500-as fordulaton 605 lóerős és 585 Nm csúcsnyomatékú turbómotorhoz csatlakozik a nyolcfokozatú automata váltó és az axiális fluxus villanymotor.

Alig több mint 17 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel a 7,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorával, de a McLaren Artura Spiderben nem elsősorban a takarékosságot szolgálja a konnektorról tölthető hibrid hajtás, hanem a lobbanékonyságot, hogy gázadásra azonnal meginduljon a nyitható keménytetős sportautó.

700 lóerős rendszerteljesítmény és 720 Nm nyomaték repíti a szárazon 1457 kilogrammos Artura Spidert.

Folyadékokkal és kilencven százalékig töltött 65 literes tankkal a McLaren 1560 kilogramm, ami mindössze 62 kilogramm pluszt jelent a kupé változathoz képest. Ez egy pillanatig sem fogja vissza a gyorsulást, a Spider 3 másodperc alatt villan 100-ra, 8,4 másodperc alatt pedig már 200-zal hasít. Végsebessége 330 km/óránál elektronikusan korlátozott. Nem spóroltak a fékekkel sem, az elöl 390 milliméteres, hátul 380 milliméteres karbon-kerámia tárcsákkal, hat- illetve négydugattyús nyergekkel 100 km/órás sebességről 31 méter alatt fékez állóra.

Nyolc villanymotor mozgatja a McLaren Artura Spider szénszálas és kompozit panelekből álló tetejét, melyben egy elektrokróm üveg napfénytető is van. Ez beállítástól függően a napfény több mint kilencven százalékától megkíméli az utasokat.

Ez is érdekelhet:

Még erősebb lett a McLaren legkényelmesebb túrakocsija, itt az új GTS

Minden téren csiszoltak a McLaren GT-n, amelyben 570 liternyi poggyász fér el.

A McLaren 750S tökéletesebb, mint valaha

Nem volt még ennél könnyebb és erősebb McLaren utcai sportautó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában