4,8 literes átlagfogyasztást és 330 km/órás végsebességet ígér a McLaren legolcsóbb nyitható tetős sportautója, az Artura Spider.

Tizenegy másodperc kell a McLaren Artura Spidernek, hogy a versenypályán éles sportautóból nyitott tetős élményautó legyen. A karosszéria merevsége így is tökéletes, mert a többi modellhez hasonlóan az Artura magja is a McLaren Carbon Lightweight Architecture (MCLA) nevű szénszálas monocoque.

Lágyan hullámzanak a vonalak az Artura Spider karosszériáján, de ez egy percig ne tévesszen meg senkit, itt 700 lóerő csinálja a fesztivált.

Eltérően a nagyobb modellekbe szerelt nyolchengerestől a legkisebb McLaren sportautóban egy 3,0 literes, száraz karteres, 120 fokos hengerszögű V6-os turbómotor van, melynek maximális fordulatszáma 8500. Ez a blokk önmagában 160 kilogrammot nyom, tehát 50 kilogrammal könnyebb a V8-asnál és ráadásként alacsonyabb a tömegközéppontja is. A 7500-as fordulaton 605 lóerős és 585 Nm csúcsnyomatékú turbómotorhoz csatlakozik a nyolcfokozatú automata váltó és az axiális fluxus villanymotor.

Alig több mint 17 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel a 7,4 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorával, de a McLaren Artura Spiderben nem elsősorban a takarékosságot szolgálja a konnektorról tölthető hibrid hajtás, hanem a lobbanékonyságot, hogy gázadásra azonnal meginduljon a nyitható keménytetős sportautó.

700 lóerős rendszerteljesítmény és 720 Nm nyomaték repíti a szárazon 1457 kilogrammos Artura Spidert.

Folyadékokkal és kilencven százalékig töltött 65 literes tankkal a McLaren 1560 kilogramm, ami mindössze 62 kilogramm pluszt jelent a kupé változathoz képest. Ez egy pillanatig sem fogja vissza a gyorsulást, a Spider 3 másodperc alatt villan 100-ra, 8,4 másodperc alatt pedig már 200-zal hasít. Végsebessége 330 km/óránál elektronikusan korlátozott. Nem spóroltak a fékekkel sem, az elöl 390 milliméteres, hátul 380 milliméteres karbon-kerámia tárcsákkal, hat- illetve négydugattyús nyergekkel 100 km/órás sebességről 31 méter alatt fékez állóra.

Nyolc villanymotor mozgatja a McLaren Artura Spider szénszálas és kompozit panelekből álló tetejét, melyben egy elektrokróm üveg napfénytető is van. Ez beállítástól függően a napfény több mint kilencven százalékától megkíméli az utasokat.

Ez is érdekelhet:

Még erősebb lett a McLaren legkényelmesebb túrakocsija, itt az új GTS

Minden téren csiszoltak a McLaren GT-n, amelyben 570 liternyi poggyász fér el.

A McLaren 750S tökéletesebb, mint valaha

Nem volt még ennél könnyebb és erősebb McLaren utcai sportautó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés