A csúcsmodellek sorát egy újabb izgalmas darabbal bővítette a McLaren. A múltidéző nevű Elva egy szélvédő és tető nélküli roadster, amiben minden eddiginél izmosabb biturbó V8-as motor dolgozik.
A McLarennél tudnak egyet és mást a szuperkönnyű versenyautókról, és ezt a tapasztalatot használták fel a márka legújabb típusának tervezésekor. Az Elva egy kétüléses, tető és szélvédő nélküli roadster, a McLaren legkönnyebb sportautója, ami a P1, a Senna és a Speedtail után az Ultimate Series legújabb tagja lesz.
Nem árulták el a tömegét, de a teljes egészében szénszálas anyagból készült Elva könnyebb lett, mint az 1198 kilogrammos Senna.
A motorja pedig annál is erősebb, a 4 literes biturbó V8-as teljesítménye 815 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 800 Nm, ami hétfokozatú automatán keresztül jut a hátsó kerekekre.
Szélvédője nincs, opcióként ugyan rendelhető, de az aerodinamikáját úgy alakították ki, hogy egy légterelő az utasok fölött áramoltatja el a menetszelet, ezért még bukósisakra sincs hozzá szükség. Persze a teljesítménye miatt ajánlott lehet:
az Elva három másodpercen belül gyorsul százra és 6,7 másodperc alatt éri el a 200 km/órát.
A pilótafülke annyira egyszerű, amennyire csak lehet,
középen egy 8 colos érintőképernyőről lehet leolvasni a telemetria adatait, de itt kapott helyet a navigáció és a tolatókamera is. A versenypályás használathoz hatpontos övet lehet hozzá rendelni, és még az üléskárpitot is olyan anyagból készítették, ami nem enged kicsúszni az ülésből.
Az Elva neve arra a szuperkönnyű versenyautóra utal, amit Bruce McLaren a hatvanas években tervezett. A múltidéző, mégis szupermodern roadster a hozzá nagyon hasonló Ferrari Monza ellenfele lehet, és szintén limitált példányszámú. Csak 399 darab készül belőle, az ára 1,4 millió font, ami több mint félmilliárd forintnak felel meg.