A csúcsmodellek sorát egy újabb izgalmas darabbal bővítette a McLaren. A múltidéző nevű Elva egy szélvédő és tető nélküli roadster, amiben minden eddiginél izmosabb biturbó V8-as motor dolgozik.

A McLarennél tudnak egyet és mást a szuperkönnyű versenyautókról, és ezt a tapasztalatot használták fel a márka legújabb típusának tervezésekor. Az Elva egy kétüléses, tető és szélvédő nélküli roadster, a McLaren legkönnyebb sportautója, ami a P1, a Senna és a Speedtail után az Ultimate Series legújabb tagja lesz.

Nem árulták el a tömegét, de a teljes egészében szénszálas anyagból készült Elva könnyebb lett, mint az 1198 kilogrammos Senna.

A motorja pedig annál is erősebb, a 4 literes biturbó V8-as teljesítménye 815 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 800 Nm, ami hétfokozatú automatán keresztül jut a hátsó kerekekre.

Szélvédője nincs, opcióként ugyan rendelhető, de az aerodinamikáját úgy alakították ki, hogy egy légterelő az utasok fölött áramoltatja el a menetszelet, ezért még bukósisakra sincs hozzá szükség. Persze a teljesítménye miatt ajánlott lehet:

az Elva három másodpercen belül gyorsul százra és 6,7 másodperc alatt éri el a 200 km/órát.

A pilótafülke annyira egyszerű, amennyire csak lehet,

középen egy 8 colos érintőképernyőről lehet leolvasni a telemetria adatait, de itt kapott helyet a navigáció és a tolatókamera is. A versenypályás használathoz hatpontos övet lehet hozzá rendelni, és még az üléskárpitot is olyan anyagból készítették, ami nem enged kicsúszni az ülésből.

Az Elva neve arra a szuperkönnyű versenyautóra utal, amit Bruce McLaren a hatvanas években tervezett. A múltidéző, mégis szupermodern roadster a hozzá nagyon hasonló Ferrari Monza ellenfele lehet, és szintén limitált példányszámú. Csak 399 darab készül belőle, az ára 1,4 millió font, ami több mint félmilliárd forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Fantasztikus barchettákat leplezett le a Ferrari

Új sorozat kezdete a Monza SP1 és SP2.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában