A Honda fejlesztése azt hivatott megakadályozni, hogy az elöl ülők egymást törjék össze egy oldalütközéses balesetben.
Kezdetben vala a vezetőoldali légzsák. Aztán került egy az első utas elé is. Majd jöttek a függönylégzsákok és az oldallégzsákok. Aztán a térdlégzsák. Volt egy zsákutca is: a Citroën egy időben fix kormányaggyal és függőleges irányban hosszúkás légzsákkal kísérletezett. Szintén a Citroën volt az, aki a C4 Cactus-nál elsőként alkalmazott tetőből lerobbanó óriási utaslégzsákot:
Most pedig itt a középső légzsák, a Hondától. Az új Yarisban és Jazzben láthatjuk majd elsőként az elöl ülők fej- és mellkassérülésének esélyét csökkenteni hivatott új konstrukciót. A Jazzben szériában kínált tizedik(!) légzsák a vezetőülés háttámlájába került elhelyezésre és baleset esetén a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fúvódik fel. Alkalmazásával jelentősen csökkenthető annak esélye, hogy oldalirányú ütközés esetén az elöl ülők teste egymásnak csapódjon. Ennek érdekében a légzsákot nagy gondossággal helyezték el a két ülés között és három ponton is rögzítették, hogy a vezetőt körülölelve, ívesen fúvódjon fel. A fejlesztőcsapat úgy formálta az új légzsákegységet, hogy elférjen az ugyancsak újonnan tervezett vezetőülés oldaltámaszának fölső részén.
Hogy teljes legyen a védelem, a középső első légzsák két másik biztonsági eszközzel összhangban végzi tevékenységét oldalirányú ütközés esetén. Az egyik a biztonsági öv előfeszítője, ami megakadályozza, hogy a vezető és az első utas teste ütközésnél jelentősen elmozduljon oldalirányba, a másik pedig a megszokottnál magasabbra helyezett könyöktámasz, ami szintén az oldalirányú elmozdulást csökkenti. Az új légzsák a kiegészítőkkel – a Honda saját mérései alapján – 85%-kal csökkenti az ütközési oldalon helyet foglaló utas fejsérülésének kockázatát és 98%-kal a másik oldalon ülőét.
Az új utasvédelmi fejlesztéseket persze nem csak önmagában a gyártók óvó gondoskodása szokta inspirálni, hanem a független töréstesztek módszertana is. Márpedig az Euro NCAP 2020-tól szigorúbban vizsgálja az oldalirányú ütközéssel szembeni ellenálló-képességet.
Az új teszteken már nemcsak az ütközés oldalán vizsgálják a járművet, hanem a túlsó felén is. Ennek megfelelően nagyon valószínű, hogy az extra védelem vagy középső légzsákkal, vagy másképpen megoldva, de a többi márkánál is megjelenik majd az újabb modelleknél.