A legújabb Focus már eddig is számtalanféle változatban kapható, de az igazán sportos változatok még hiányoztak belőle. Most megjött az új Focus ST, még nagyobb, még erősebb motorral, sokféle opcióval.

A vezetési élménye is eladja a Ford kompaktját, és a Focus legújabb generációját is öröm terelni, amiről már meséltünk is neked.

Az eddigi legerősebb változat, az ST-Line a Fiesta ST-ből származó 1,5 literes, háromhengeres motort kapta 182 lóerővel, de ez még messze nem a legtöbb, amit a Ford kínálni tud.

Az elődjét kétliteres, négyhengeres turbós motor hajtotta 250 lóerővel, de az újnál már nem elégedtek meg ezzel, a Focus RS-ből és a Mustang belépőmodelljéből ismerős 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost motort szerelték bele.

A váltója hatfokozatú kézi, és ha szereted a kényelmet, akkor hétsebességes automata is lehet, a futóművet egy centivel ültették, a fékek nagyobbak, a kormányzás 15 százalékkal direktebb lett, állítható lengéscsillapítás és elektronikus differenciálzár is van. Az ST pedig a kétliteres dízel 190 lóerős változatával is kérhető.

A többi Focushoz hasonlóan az ST-ben is lehet üzemmódok közül választani, a Performance Pack megrendelésével Track mód is van, és rajtautomata is, a kormánykeréken lévő Sport gombbal azonnal a sportmódot lehet választani. Az ST jellegzetességeként ismert három kis műszer – turbónyomás, olajnyomás, olajhőmérséklet – számlapja ezúttal a kormánykerék mögötti 4,2 colos színes képernyőre vetíthető ki.

Nagyobbak, vaskosabbak a lökhárítók, szériában 18 colosak a kerekek, de akár 19 colosak is lehetnek, a színek közt a sportos Fordok kékje, narancsa és szürkéje is ott van, belül Recaro kagylóüléseket találsz. A kipufogókat már nem középen vezetik ki, de legalább vonóhorog is rendelhető a Focus ST-hez, amiből ezúttal is lesz kombi.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon