41 milliót biztosan el lehet racionálisabban is költeni, de ennél szebb tárgyat nemigen kapunk érte!
A Lexus LC 500 Convertible a maga szoborszerű formai tökéletességével és V8-as motorjával immár nálunk is megcsodálható, megtapogatható, megszaglászható, kipróbálható és ha tetszik, megvásárolható.
Az autó nyitható vászontetejére különös figyelmet fordított a gyártó. A tető mindössze 15 másodperc alatt nyílik, 16 alatt csukódik, akár még 50 km/h sebességnél is. A tető vázát alumínium-magnézium ötvözetből készítették a tömeggel való spórolás érdekében, a mechanikát pedig a Lexusoknál várható hosszú élettartam hibátlan kiszolgálása céljából 18 ezer ciklussal tesztelték, hőségben is, fagyban is. Ez azt jelenti, hogy ha a kocsi tulajdonosa az év minden napján kinyitja és becsukja egyszer a tetőt, az elkövetkező 50 évben a szerkezet biztosan nem fog meghibásodni!
A több rétegből összeállított vászontető zárt állapotban kiválóan elszigeteli a környezet zajait. Ha pedig lenyitják, alig foglal helyet: az összehajtott tető a két hátsó rugótorony közti rekeszbe simul be, a hidraulikus motor pedig elfért a hátsó ülések mögötti üres helyen. Így az LC Convertible csomagtartója mindössze húsz literrel kisebb, mint a kupéváltozaté. Bár ezzel nem mondtunk nagyot: 172 literről van szó. Ez kisautós méret, pedig a 4,7 méteres hosszon az első ülések mögött csak jelzésértékűek a pótülések, nem sok helyet vesznek azok sem a beltérből. De hát egy ilyen elegáns álomkabrió, mint a bevezetésben is jeleztük, nem a praktikumról szól.
A nyitható tetejű LC egyelőre kizárólag ötliteres, V8-as, 464 lóerős szívómotorral kapható. A kupéból már ismert hibridrendszer (melyben egy V6-os benzinmotor és két elektromos motor dolgozik össze) egyelőre nem rendelhető a kocsihoz.
Az LC 500 Convertible-t elsősorban lenyűgöző formája adja el, de van még egy szuperképessége, amivel rajongókat szerezhet. A károsanyag-kibocsátási előírások miatt a gyártók a legtöbb turbó nélküli nyolchengeres motort már kivonták a forgalomból. A Lexus kupéja és kabriója viszont megtarthatta. Így hát a csodaszép karosszéria nem csak a szemet gyönyörködteti, de az egyik utolsó klasszikus V8-as burkolatául is szolgál. Jól nézzük hát meg: ki tudja, láthatunk-e még ilyet egyáltalán az európai piacon a jövőben!