41 milliót biztosan el lehet racionálisabban is költeni, de ennél szebb tárgyat nemigen kapunk érte!

A Lexus LC 500 Convertible a maga szoborszerű formai tökéletességével és V8-as motorjával immár nálunk is megcsodálható, megtapogatható, megszaglászható, kipróbálható és ha tetszik, megvásárolható.

40 950 000 forint az LC500 Convertible alapára, a szinte minden extrával felszerelt Limited Edition 45 millióba kerül
Méretek: 4760 x 1920 x 1350 mm, tengelytáv: 2870 mm
A menetteljesítményekről még nincs hivatalos adat, de a kupéról tudjuk, hogy 270 km/h a végsebessége és 4,4 másodperc alatt van százon ugyanezzel a motorral

Az autó nyitható vászontetejére különös figyelmet fordított a gyártó. A tető mindössze 15 másodperc alatt nyílik, 16 alatt csukódik, akár még 50 km/h sebességnél is. A tető vázát alumínium-magnézium ötvözetből készítették a tömeggel való spórolás érdekében, a mechanikát pedig a Lexusoknál várható hosszú élettartam hibátlan kiszolgálása céljából 18 ezer ciklussal tesztelték, hőségben is, fagyban is. Ez azt jelenti, hogy ha a kocsi tulajdonosa az év minden napján kinyitja és becsukja egyszer a tetőt, az elkövetkező 50 évben a szerkezet biztosan nem fog meghibásodni!

A több rétegből összeállított vászontető zárt állapotban kiválóan elszigeteli a környezet zajait. Ha pedig lenyitják, alig foglal helyet: az összehajtott tető a két hátsó rugótorony közti rekeszbe simul be, a hidraulikus motor pedig elfért a hátsó ülések mögötti üres helyen. Így az LC Convertible csomagtartója mindössze húsz literrel kisebb, mint a kupéváltozaté. Bár ezzel nem mondtunk nagyot: 172 literről van szó. Ez kisautós méret, pedig a 4,7 méteres hosszon az első ülések mögött csak jelzésértékűek a pótülések, nem sok helyet vesznek azok sem a beltérből. De hát egy ilyen elegáns álomkabrió, mint a bevezetésben is jeleztük, nem a praktikumról szól.

A hátsó két ülés még +2-nek is kevéske
A tiszta formák, látványos, mégis egyszerű vonalak alatt szinte eltűnik a műszeregység és a HMI képernyője. A hangsúly nem a technikán, sokkal inkább a formán és a nívós anyagokon, finom tapintású felületeken van
Tízfokozatú automata váltó hajtja a részlegesen önzáró differenciálművel összekapcsolt hátsó kerekeket, amelyek 21 coll átmérőjűek

A nyitható tetejű LC egyelőre kizárólag ötliteres, V8-as, 464 lóerős szívómotorral kapható. A kupéból már ismert hibridrendszer (melyben egy V6-os benzinmotor és két elektromos motor dolgozik össze) egyelőre nem rendelhető a kocsihoz.

Az LC 500 Convertible-t elsősorban lenyűgöző formája adja el, de van még egy szuperképessége, amivel rajongókat szerezhet. A károsanyag-kibocsátási előírások miatt a gyártók a legtöbb turbó nélküli nyolchengeres motort már kivonták a forgalomból. A Lexus kupéja és kabriója viszont megtarthatta. Így hát a csodaszép karosszéria nem csak a szemet gyönyörködteti, de az egyik utolsó klasszikus V8-as burkolatául is szolgál. Jól nézzük hát meg: ki tudja, láthatunk-e még ilyet egyáltalán az európai piacon a jövőben!

Ez is érdekelhet:

Hallgasd meg, hogyan szól a Lexus LC V8-asa egy parkolóházban

Csak azért túlóráznánk, hogy aztán így induljunk haza vele.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés