Nagyszabású összehasonlító tesztet végeztek Spanyolországban, amikor nyolc új elektromos autóról derítették ki, mennyit mennek el egy feltöltéssel. Vannak olyan típusok, amelyek teljesítik a gyárilag ígért távot, és vannak, amelyek elmaradnak tőle.

Az elektromos autókkal kapcsolatban mindig felmerülő kérdés, hogy vajon mennyit mennek el egy feltöltéssel, és mennyire lehet hinni a gyárilag megadott hatótávnak. Most ennek járt utána az Autobest évautója-díjat átadó szervezet és a coches.net spanyol autósújság, amikor nyolc új modellt hajtottak addig, amíg azok le nem merültek.

Az útvonal 180 kilométeres távja vegyesen országúti, autópályás és városi szakaszokból állt, a befejező részt pedig zárt pályán tették meg, egészen az akkumulátor lemerüléséig. 30-40 kilométerenként sofőrt cseréltek, hogy a vezetési stílusok különbsége ne befolyásolja az eredményt, amit egyébként is két mérés átlagából kaptak meg.

Érdemes összevetni a kapott eredményeket a gyárilag megadottal, amit a mostanáig érvényben lévő NEDC mérés mellett az idéntől kötelező, a valósághoz közelebb álló WLTP mérés szerint is feltűntettek.

Jól látszik, hogy néhány típusnak nem sikerült elérnie, de többen még túl is teljesítették a gyári adatot.

A Jaguar I-Pace és a Nissan Leaf eredménye jelentősen, míg a Renault Zoe és a két Tesla eredménye csak kicsivel maradt el az ígérttől. A BMW i3 és az Opel Ampera-e szépen hozta a gyári számokat, a Hyundai Ioniq EV, a Kia Soul EV és a Volkswagen e-Golf pedig felül is múlta azokat.

BMW i3

Gyári hatótáv: 300 km (NEDC), 225 km (WLTP)
Mért hatótáv: 225,8 km

A BMW i3 tesztünket itt találod.

Hyundai Ioniq EV

Gyári hatótáv: 280 km (NEDC), 204 km (WLTP)
Mért hatótáv: 211,9 km

Jaguar I-Pace

Gyári hatótáv: 480 km (WLTP)
Mért hatótáv: 313,6 km

Tudj meg többet a Jaguar I-Pace-ről a cikkünkből.

Kia Soul EV

Gyári hatótáv: 250 km (NEDC), 185 km (WLTP)
Mért hatótáv: 218,4 km

Nissan Leaf

Gyári hatótáv: 378 km (NEDC), 285 km (WLTP)
Mért hatótáv: 228,0 km

Olvasd el, milyen volt vezetni az új Leafet.

Opel Ampera-e

Gyári hatótáv: 520 km (NEDC), 380 km (WLTP)
Mért hatótáv: 377,2 km

Renault Zoe 40

Gyári hatótáv: 400 km (NEDC), 300 km (WLTP)
Mért hatótáv: 284,3 km

Tesla Model S

Gyári hatótáv: 632 km (NEDC), 461 km (WLTP)
Mért hatótáv: 422,7 km

Tesla Model X

Gyári hatótáv: 565 km (NEDC), 430 km (WLTP)
Mért hatótáv: 400,1 km

Volkswagen e-Golf

Gyári hatótáv: 300 km (NEDC), 219 km (WLTP)
Mért hatótáv: 231,8 km

A Volkswagen e-Golf tesztünket itt találod.

Ez is érdekelhet:

Villanyautó, önvezetés és okosjárművek - Így fogunk autózni 2028-ban - Roadster

Mi lesz tíz év múlva? Legkésőbb tíz év múlva kiderül, addig viszont elképzeltük, hogyan fér majd meg egymás mellett a robotizált és humán erőforrás által vezetett kocsi, mi lesz a tömegközlekedéssel és a taxikkal, és milyen autó lesz a használtpiaci sláger.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés