Legördült a futószalagról a százezredik BMW i3, és ezzel egyszerre a legelső példányok elhasznált akkumulátorainak hasznosítására is beindította a megoldását a német márka lipcsei gyára.

2013-ban kezdődött a BMW első tisztán elektromos hajtású autójának sorozatgyártása, amihez 400 millió eurót fektettek be a lipcsei gyárba. Mostanra naponta 120-nál is több i3 gördül le a futószalagról, csak tavaly több mint 26 ezret gyártottak belőle, és nemrég készült el a százezredik példány. Ezzel egyszerre pedig beindult az a rendszer, ami a legelső példányok elhasznált akkumulátorainak talált új feladatot.

Persze nem kell olyan sok autóra gondolni, hiszen a négy év alatt legyártott százezer i3-ból a legtöbb még napi használatban van, csak néhány száz darabot nyugdíjaztak eddig. Az akkumulátoraik pedig visszakerültek Lipcsébe, ahol a gyár energiamenedzsmentjében kapnak fontos szerepet. Már nem lennének elegendők ahhoz, hogy elektromos autót hajtsanak, de pufferként még nagyszerűen használhatóak, és pontosan ez történik most velük.

Lipcsében a BMW-üzem területén most állították rendszerbe azt a telepet, ahol ötszáz régi akkumulátort kapcsoltak hálózatba, ezek feladata a gyár területén működő szélerőműből származó energia ideiglenes tárolása lesz. Az akkumulátortelep növelheti az autógyár hatékonyságát, áramkimaradás vagy ingadozás esetén is támogatja a hálózatot, ráadásul az egészet a lakossági villamosenergia-hálózathoz is kapcsolták, többletenergia esetén azt táplálja.

A most rendszerbe állított akkumulátortelep kapacitása olyan nagy, hogy egy BMW i3 akár százezer kilométert is képes lenne megtenni róla. Lipcsében pedig nemcsak az elektromos kisautó épül, hanem a BMW másik nagy dobása, a konnektorról tölthető hibrid sportautó i8, amit 2014 óta gyártanak, tavaly 2783 példány készült belőle. Jövőre pedig jön az újabb változata, az i8 Roadster, amit álcázva már meg is mutattak.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon