Bogárhátú Volkswagenek felújításával foglalkozik az a német cég, amelyik most egy kicsit tovább gondolta az eredeti koncepciót. A kétszáz lóerős, középmotoros, hátsókerék-hajtású Memminger Roadster menőségi faktora felveszi a versenyt a veterán Porschékével.
A hetvenes években alapított Memminger műhelyében eleinte csak hobbiból újítottak fel bogárhátú Volkswageneket, de az ezredforduló után már ez vált a cég fő profiljává. Mostanra pedig odáig fejlesztették a vállalkozást, hogy előálltak egy saját tervezésű modellel. Az egyszerűen csak Roadster névre keresztelt sportkocsi a régi idők élményeit ígéri.
A formája nagyvonalakban emlékeztet a Bogáréra, de sokkal menőbb annál. Olyan alacsony, mint egy igazi sportkocsi, a két ülés mögötti bukókeretek is azt idézik, akárcsak a hátsó gépháztető fölött kialakított szárny.
18 colos kerekeivel az alig több, mint négy méter hosszú, egyedi építésű Roadster a modernizált Ruf vagy Singer Porschék világát idézi fel.
A teljesítményével is közelebb áll a sportkocsikhoz, hiszen az eredeti helyére egy 2,7 literes erőforrás került, természetesen bokszer és léghűtéses, így a hangélmény is megvan.
És a vezetés élménye is, hiszen a motor kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. 210 lóerős teljesítményével és 247 Nm nyomatékával pedig bőven elég gyors tud lenni, hiszen az egész autó mindössze 800 kilogrammot nyom.
Belül egyszerre modern és minimalista a Memminger Roadster, amibe kockás üléshuzattal borított retró kagylóülések kerültek, az ajtópaneleket pedig egyszerűen a csőváz-szerkezet helyettesíti.
Biztos, hogy egy Bogár- vagy Porsche-gyűjtemény mellé ilyet is be kell szereznie minden bokszermotor-rajongónak,
és sietniük kell a rendeléssel, hiszen összesen húsz példányt építenek csak.