612 lóerős biturbó V8-assal, hatékonyabb hűtési rendszerrel és agresszívabb aerodinamikával versenypályán is bevethető sportautó a Mercedes-AMG GT 63 Pro 4matic+.
Stílusosan a Goodwoodban rendezett Festival of Speed-en mutatja be a Mercedes az AMG GT 63 Prót, mely a szexi sportkupé erősebb és élesebb változata. Tisztességesen felhergelt négyhengeres motorral és hátsókerék-hajtással is remek autó a GT, a londoni Regent Street pojácáinak pedig ideális autó konnektorról tölthető változat, a GT 63 Pro azoknak szól, akik tudják, igazából mire való egy sportautó.
Nagyobb terhelés esetén sem melegszik túl a Mercedes-AMG GT 63 Pro hajtása az átdolgozott hűtési rendszerrel.
Kockás zászlót mintáz a Pro emblémája, a fényszórók alatt pedig két hatalmas nyíláson át jut menetszélhez a jobb és bal kerékjárati ívekben található két hűtő. Külön hűtése van az első és a hátsó differenciálműveknek, a váltónak és a 4matic+ összkerékhajtás osztóművének is. Az elektromosan vezérlelt szivattyúk miatt a hűtőfolyadék mindig a megfelelő helyen kering. Áttervezték az autó alján lévő légterelő elemek geometriáját, így több levegő jut a karbon-kerámia fékek hűtésére is.
Hatdugattyús féknyergek szorongatják a 420 milliméteres karbon-kerémia tárcsákat az első tengelyen, a hátsón pedig egydugattyús úszónyergek vannak a GT 63 Pro 21 colos kovácsolt alumínium felnijei mögött. A fékek hátsó része nagy szilárdságú titánból készül, amivel csökkent a rugózatlan tömeg. Utcai és versenypályás használatra tökéletesen alkalmas Michelin Pilot Sport Cup 2R Cup gumikkal szerelik a legélesebb GT-t.
Veszettül gyors a Mercedes-AMG GT 63 Pro, a kihegyezett kupé 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 317 km/óra.
Csodálatos hangon ordító 4,0 literes, biturbó V8-as motorja 612 lóerőt ad le 5500 és 6500-as fordulat között, a csúcsnyomatéka pedig 2350 és 5000 között hegyeket mozgató 850 Nm. Ehhez egy kilencfokozatú automata váltó csatlakozik és a legjobb AMG-kbe szerelt 4matic+ összkerékhajtás, mely akár a nyomaték száz százalékát képes kizárólag a hátsó tengelyre küldeni.
Technikája ugyan hegyesebb, de az utastere ehhez képest egészen visszafogott, a Próban csak a karbon elemek és az alcantara kárpitozás hozza a sportos hangulatot, a kormány mögül ez a GT is sokkal inkább egy minden modern kényelmi funkcióval megpakolt luxusautó.
Ez is érdekelhet: