Nyolchengeres biturbó benzinmotorja és a konnektorról tölthető hibrid hajtás 816 lóerővel csap oda a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance-ban.

Négyszázhúsz lóerő már bőven több mint elég, még onnan nézve is kész tűzijáték a közel hatszáz lóerő, de még ezt is képes leárnyékolni a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, melynek rendszerteljesítménye alulról karcolja a 820 lóerőt.

Egyetlen feltöltéssel mindössze 13 kilométert képes megtenni elektromos módban a GT 63 S, ami remekül mutatja, hogy itt nem ez a lényeg.

Kifejezetten az AMG modellekhez fejlesztették azt az 560 cellából álló, 400 voltos, 6,1 kWh-s akkumulátort, melyet a GT 63 S E Performance-ba is szerelnek. Mivel az akkumulátorok esetében nagyon fontos tényező a megfelelő hőmérséklet, ezért a Mercedesben folyadékhűtéses a hőmenedzsment, így tudja a leghosszabb ideig leadni a maximális teljesítményét.

Majdnem háromszáz kilogrammal nehezebb a konnektorról tölthető hibrid GT (a sima V8-as is 2 tonna), mely váltóáramról 3,7 kW-tal tölthető a hátsó lökhárító nyílásán keresztül. Az opcionálisan rendelhető hátsó ülések továbbra is dönthetőek, de a csomagtér méretét jelentősen csökkenti a hibrid hajtással járó extra technika.

816 lóerővel és 1420 Nm maximális nyomatékával tényleg brutális erő van a hosszú nevű sportkupéban.

4,0 literes, biturbó V8-as motorja önmagában 612 lóerőt ad le 5750 és 6500-as fordulat között, csúcsnyomatéka pedig 850 Nm 2500-tól egészen 4500-ig. Ezekhez a szerénytelen számokhoz jön még hozzá a 204 lóerős és 320 Nm nyomatékú villanymotor, mely a hátsó tengely hajtásához kapcsolódik egy kétsebességes váltón és mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül. Teljes tűzerővel 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 320 km/óra a végsebessége.

Karbon-kerámia fékekkel, aktív aerodinamikai elemekkel és összkerék-kormányzással minden adott ahhoz, hogy súlya ellenére is ütőképes legyen a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Amikor pedig simán csak utazni kell, akkor temérdek vezetéstámogató asszisztens vigyáz az utasokra és az okos MBUX fedélzeti rendszer szórakoztat.

Ez is érdekelhet:

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

A cirkálósúly bajnoka – Mercedes-AMG GT 63 4matic+

Pokolian erős, istentelenül nehéz, de eszelős technika teszi ütős sportkupévá a Mercedes-AMG GT-t.

Csodálatos és vad sportkupé a Mercedes-AMG GT

Hétköznapokon luxusautó, hétvégén pedig sportkupé.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Téli kaland vagy életveszély? A profi hegyivezető elmondja, mire figyelj az osztrák Alpokban
Hirdetés