Nyolchengeres biturbó benzinmotorja és a konnektorról tölthető hibrid hajtás 816 lóerővel csap oda a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance-ban.

Négyszázhúsz lóerő már bőven több mint elég, még onnan nézve is kész tűzijáték a közel hatszáz lóerő, de még ezt is képes leárnyékolni a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, melynek rendszerteljesítménye alulról karcolja a 820 lóerőt.

Egyetlen feltöltéssel mindössze 13 kilométert képes megtenni elektromos módban a GT 63 S, ami remekül mutatja, hogy itt nem ez a lényeg.

Kifejezetten az AMG modellekhez fejlesztették azt az 560 cellából álló, 400 voltos, 6,1 kWh-s akkumulátort, melyet a GT 63 S E Performance-ba is szerelnek. Mivel az akkumulátorok esetében nagyon fontos tényező a megfelelő hőmérséklet, ezért a Mercedesben folyadékhűtéses a hőmenedzsment, így tudja a leghosszabb ideig leadni a maximális teljesítményét.

Majdnem háromszáz kilogrammal nehezebb a konnektorról tölthető hibrid GT (a sima V8-as is 2 tonna), mely váltóáramról 3,7 kW-tal tölthető a hátsó lökhárító nyílásán keresztül. Az opcionálisan rendelhető hátsó ülések továbbra is dönthetőek, de a csomagtér méretét jelentősen csökkenti a hibrid hajtással járó extra technika.

816 lóerővel és 1420 Nm maximális nyomatékával tényleg brutális erő van a hosszú nevű sportkupéban.

4,0 literes, biturbó V8-as motorja önmagában 612 lóerőt ad le 5750 és 6500-as fordulat között, csúcsnyomatéka pedig 850 Nm 2500-tól egészen 4500-ig. Ezekhez a szerénytelen számokhoz jön még hozzá a 204 lóerős és 320 Nm nyomatékú villanymotor, mely a hátsó tengely hajtásához kapcsolódik egy kétsebességes váltón és mechanikus, részlegesen önzáró differenciálművön keresztül. Teljes tűzerővel 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 320 km/óra a végsebessége.

Karbon-kerámia fékekkel, aktív aerodinamikai elemekkel és összkerék-kormányzással minden adott ahhoz, hogy súlya ellenére is ütőképes legyen a Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Amikor pedig simán csak utazni kell, akkor temérdek vezetéstámogató asszisztens vigyáz az utasokra és az okos MBUX fedélzeti rendszer szórakoztat.

Ez is érdekelhet:

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

A cirkálósúly bajnoka – Mercedes-AMG GT 63 4matic+

Pokolian erős, istentelenül nehéz, de eszelő technika teszi ütős sportkupévá a Mercedes-AMG GT-t.

Csodálatos és vad sportkupé a Mercedes-AMG GT

Hétköznapokon luxusautó, hétvégén pedig sportkupé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Well done
Hirdetés