Roadster karosszériával értelemszerűen nem kaphatta meg a 300 SL karakterét jelentő sirályszárnyas ajtókat, de az életet még jobban lehet élvezni a Mercedes sportautójának nyitott tetős változatában, aminek az utolsó példánya húsz év után újra eladósorba került.

Az ötvenes évek óta a Mercedes-Benz amerikai importőreként tevékenykedett az osztrák származású Max Hoffman, aki meggyőzte a stuttgarti autógyár vezetőségét arról, hogy az eredetileg versenyautónak fejlesztett 300 SL jól eladható lenne a tengerentúlon. 1954-ben mutatták be a szériaváltozatot, amely megtartotta a versenyautó könnyű csővázas felépítését, és ezzel együtt a sirályszárnyas ajtókat is, amelyek legendává tették.

A karosszériája alatt további fejlesztések rejtőztek, például a Mercedesnél elsőként alkalmaztak benzinbefecskendezést sorozatgyártásban, ez negyven lóerővel növelte a teljesítményt, és mivel a 300 SL menetkészen csak 1295 kilogrammot nyomott, ezért az áttételtől függően 235, de akár 260 km/órás sebességre is képes volt. 1954-től 1957-ig összesen 1400 példánya készült, hogy aztán átadja a helyét a nyitott tetős változatának.

1957-ben a genfi autószalonon leplezték le a 300 SL Roadstert, ami szintén Max Hoffman ötlete volt,

a nyitott tetős változat ugyanis jobb eladásokkal kecsegtetett az amerikai piacon. Műszaki téren a roadster nagyrészt megegyezett a kupéval, de a csővázas szerkezetét úgy módosították, hogy hagyományos ajtókat tudjanak felszerelni rá. A bemutatása után egy évvel pedig már utólag felszerelhető keménytetőt is kínáltak hozzá.

Mind a kupé, mind a roadster a kezdetektől fogva rendkívül népszerű volt, és a mai napig semmit sem veszítettek vonzerejéből,

a legkeresettebb klasszikusok közé tartoznak. A képeken látható példánya 1963. március 7-én készült el, hetekkel a gyártás hivatalos befejezése után, ezért joggal feltételezhető, hogy ez az utolsó 300 SL Roadster, amely elhagyta a gyárat. Jó állapotban maradt fenn az ezredfordulóra, de azért a szakértők javasolták a felújítását.

Új tulajdonosa a Mercedes-Benz Classic központjába vitte az autót, amely a restaurálással a Mechatronik műhelyét bízta meg.

2002-ben három évig tartó munka vette kezdetét, aminek során tökéletes állapotba hozták a roadstert, és a gazdája gondosan vigyázott is rá az elmúlt két évtizedben, csak kivételes alkalmakkor vette elő, ez alatt csak 12 ezer kilométer került bele. Most ismét eladó, és a sztorija alapján elég jó befektetésnek ígérkezik.

Ez is érdekelhet:

Sport és luxus – A Mercedes-Benz SL-sztori

Hatvankilenc éve indította útra a legendát a sirályszárnyas 300 SL.

A világ legdrágábban eladott autója lehet a Mercedes-Benz 300 SLR

A Mercedes titokban adhatta el a két Uhlenhaut-kupé egyikét, méghozzá megdöbbentő összegért.

Családi autóként használták ezt a Mercedes-Benz 300 SL Roadstert

Az egyik utolsó 300 SL Roadster újkora óta a család birtokában van, ezért sok szép emlékük fűződik hozzá.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés