Roadster karosszériával értelemszerűen nem kaphatta meg a 300 SL karakterét jelentő sirályszárnyas ajtókat, de az életet még jobban lehet élvezni a Mercedes sportautójának nyitott tetős változatában, aminek az utolsó példánya húsz év után újra eladósorba került.
Az ötvenes évek óta a Mercedes-Benz amerikai importőreként tevékenykedett az osztrák származású Max Hoffman, aki meggyőzte a stuttgarti autógyár vezetőségét arról, hogy az eredetileg versenyautónak fejlesztett 300 SL jól eladható lenne a tengerentúlon. 1954-ben mutatták be a szériaváltozatot, amely megtartotta a versenyautó könnyű csővázas felépítését, és ezzel együtt a sirályszárnyas ajtókat is, amelyek legendává tették.
A karosszériája alatt további fejlesztések rejtőztek, például a Mercedesnél elsőként alkalmaztak benzinbefecskendezést sorozatgyártásban, ez negyven lóerővel növelte a teljesítményt, és mivel a 300 SL menetkészen csak 1295 kilogrammot nyomott, ezért az áttételtől függően 235, de akár 260 km/órás sebességre is képes volt. 1954-től 1957-ig összesen 1400 példánya készült, hogy aztán átadja a helyét a nyitott tetős változatának.
1957-ben a genfi autószalonon leplezték le a 300 SL Roadstert, ami szintén Max Hoffman ötlete volt,
a nyitott tetős változat ugyanis jobb eladásokkal kecsegtetett az amerikai piacon. Műszaki téren a roadster nagyrészt megegyezett a kupéval, de a csővázas szerkezetét úgy módosították, hogy hagyományos ajtókat tudjanak felszerelni rá. A bemutatása után egy évvel pedig már utólag felszerelhető keménytetőt is kínáltak hozzá.
Mind a kupé, mind a roadster a kezdetektől fogva rendkívül népszerű volt, és a mai napig semmit sem veszítettek vonzerejéből,
a legkeresettebb klasszikusok közé tartoznak. A képeken látható példánya 1963. március 7-én készült el, hetekkel a gyártás hivatalos befejezése után, ezért joggal feltételezhető, hogy ez az utolsó 300 SL Roadster, amely elhagyta a gyárat. Jó állapotban maradt fenn az ezredfordulóra, de azért a szakértők javasolták a felújítását.
Új tulajdonosa a Mercedes-Benz Classic központjába vitte az autót, amely a restaurálással a Mechatronik műhelyét bízta meg.
2002-ben három évig tartó munka vette kezdetét, aminek során tökéletes állapotba hozták a roadstert, és a gazdája gondosan vigyázott is rá az elmúlt két évtizedben, csak kivételes alkalmakkor vette elő, ez alatt csak 12 ezer kilométer került bele. Most ismét eladó, és a sztorija alapján elég jó befektetésnek ígérkezik.
Ez is érdekelhet: