Nyolchengeres motorral és biztonsági elektronika nélkül a Mercedes-Benz B 55 AMG egy családi egyterűnek látszó őrület.

Eredetileg egy 2010-es Mercedes-Benz B 200 CDI volt a takarékos, de nem túl izgalmas 136 lovas turbódízellel a gépháztető alatt. Aztán jött egy tucatnyi gyakornok, egy képzési vezető és autóelektronikával foglalkozó szakember, akik elszántan alkották meg a valaha volt legerősebb B-osztályt. A nyolchengeres motorral töltött Mercedes-Benz B 55 AMG-ből csak egyetlen prototípus készült.

Nem volt egyszerű egy keresztmotoros kompakt egyterűbe passzírozni az E 500-as 5,5 literes, V8-as motorját, de megcsinálták.

Utasterében bőrrel és alcantara kárpittal dobták fel a B-osztály alapvetően hervasztó világát. A határozottabb oldaltartású ülésekkel és a remek fogású háromküllős sportkormánnyal sokkal jobban mutat a családi Mercedes beltere. Egyetlen másik B-osztályban sincs 300-ig skálázott sebességmérő, ami sokat sejtet.

Gépházteteje alatt az E 500-asból származó 5,5 literes, szívó V8-as motor van 388 lóerővel és 530 Nm csúcsnyomatékkal, hozzá hétfokozatú automata váltó csatlakozik. Mivel a B-osztály így már nem elsőkerekes, hanem hátsókerék-hajtású, ezért a hátsó futóműve is az E-osztályból származik.

Kiemelten fontos a biztonság a Mercedeseknél, de a B 55 AMG-nél egészen más a helyzet.

Ebben az autóban nincs blokkolásgátló vagy menetstabilizáló elektronika, kizárólag a C 32 AMG-ről származó fékekben és a gyűrődő zónákban lehet bízni. Innen is látszik, hogy nem sorozatgyártásra készültek ezzel az autóval, hanem az autóépítés tanulását könnyítette meg szórakoztató formában.

Kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a V8-as B 55 AMG, a végsebessége pedig 270 km/óra. Összehasonlításképpen a legfrissebb B-osztály csúcsmodellje, a 224 lovas B 250 4matic 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/órával is száguldhat benne a család.

Ez is érdekelhet:

Részleteiben is elképesztő volt a 16 hengeres 7-es BMW prototípusa

Nem egy, hanem mindjárt két prototípust épített a BMW a V16-os limuzinból, és ez a második az érdekesebb.

Elragadó és páratlan ritkaság a Ferrari Daytona első prototípusa

Megmenekült a bontás elől, most millió dolláros ritkaság ez a Ferrari prototípus.

A nyolchengeres Porsche szupersportautó, ami mégsem vált valóra

750 lóerős bokszermotort és kézi váltót kapott volna a 918 Spyder utódja.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés