Nyolchengeres motorral és biztonsági elektronika nélkül a Mercedes-Benz B 55 AMG egy családi egyterűnek látszó őrület.

Eredetileg egy 2010-es Mercedes-Benz B 200 CDI volt a takarékos, de nem túl izgalmas 136 lovas turbódízellel a gépháztető alatt. Aztán jött egy tucatnyi gyakornok, egy képzési vezető és autóelektronikával foglalkozó szakember, akik elszántan alkották meg a valaha volt legerősebb B-osztályt. A nyolchengeres motorral töltött Mercedes-Benz B 55 AMG-ből csak egyetlen prototípus készült.

Nem volt egyszerű egy keresztmotoros kompakt egyterűbe passzírozni az E 500-as 5,5 literes, V8-as motorját, de megcsinálták.

Utasterében bőrrel és alcantara kárpittal dobták fel a B-osztály alapvetően hervasztó világát. A határozottabb oldaltartású ülésekkel és a remek fogású háromküllős sportkormánnyal sokkal jobban mutat a családi Mercedes beltere. Egyetlen másik B-osztályban sincs 300-ig skálázott sebességmérő, ami sokat sejtet.

Gépházteteje alatt az E 500-asból származó 5,5 literes, szívó V8-as motor van 388 lóerővel és 530 Nm csúcsnyomatékkal, hozzá hétfokozatú automata váltó csatlakozik. Mivel a B-osztály így már nem elsőkerekes, hanem hátsókerék-hajtású, ezért a hátsó futóműve is az E-osztályból származik.

Kiemelten fontos a biztonság a Mercedeseknél, de a B 55 AMG-nél egészen más a helyzet.

Ebben az autóban nincs blokkolásgátló vagy menetstabilizáló elektronika, kizárólag a C 32 AMG-ről származó fékekben és a gyűrődő zónákban lehet bízni. Innen is látszik, hogy nem sorozatgyártásra készültek ezzel az autóval, hanem az autóépítés tanulását könnyítette meg szórakoztató formában.

Kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a V8-as B 55 AMG, a végsebessége pedig 270 km/óra. Összehasonlításképpen a legfrissebb B-osztály csúcsmodellje, a 224 lovas B 250 4matic 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/órával is száguldhat benne a család.

Ez is érdekelhet:

Részleteiben is elképesztő volt a 16 hengeres 7-es BMW prototípusa

Nem egy, hanem mindjárt két prototípust épített a BMW a V16-os limuzinból, és ez a második az érdekesebb.

Elragadó és páratlan ritkaság a Ferrari Daytona első prototípusa

Megmenekült a bontás elől, most millió dolláros ritkaság ez a Ferrari prototípus.

A nyolchengeres Porsche szupersportautó, ami mégsem vált valóra

750 lóerős bokszermotort és kézi váltót kapott volna a 918 Spyder utódja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Minden héten jobbat akar csinálni – Interjú Sváby Andrással

Ha fotós csúcstelefont keresel, a Xiaomi 15 sorozatnál ne keress tovább!

További cikkeink a témában