A Mercedesnél éppen most indítottak új stílusirányzatot, aminek a központi eleme a klasszikus hűtőrácsot idéző nagy, világító maszk, és az elektromos GLC után ezt kapja meg az elektromos C-osztály is.
Nagyon egyszerre fordul rá az elektromos autózás következő fejezetére a BMW és a Mercedes-Benz. A két német prémiumgyártó egyszerre, az idei müncheni autószalonon mutatta be a korszakalkotó elektromos autóját, a debreceni gyárban készülő iX3-at és az elektromos GLC-t, és mind a két modellben közös, hogy vadonatúj platformra épülnek, és a dizájnjuk is meghatározza majd a két márka stílusának következő éveit.
A dizájn központi eleme a hatalmas hűtőmaszk, ami a régebbi Mercedesek klasszikus hűtőrácsát idézi,
de ezernyi fényponttal világították meg, így éjszaka is karakteres megjelenést ad az autónak. A gyártónál nem csinálnak titkot belőle, hogy ezt a maszkot hamarosan más új modellek is megkapják, és az egyik következő az elektromos C-osztály lesz, amiről mutattak is egy sötétbe burkolódzó, sejtelmes képet.
Az elektromos C-osztály az eddigi gyakorlattól eltérően nem kap külön nevet, mint az EQC, és a dizájnja is jobban hasonlít a belsőégésű motoros párjára, de attól eltérően eleve elektromos hajtásúnak fejlesztették, így tulajdonképpen egy teljesen különböző autó lesz. Mint a GLC-nél, úgy itt is fej-fej mellett halad a fejlesztése a BMW-vel, ahol a 3-as sorozat elektromos alternatívája, az új i3 készül, ami az elektromos C-osztály legfőbb riválisa lesz.
Az elektromos GLC mintájára biztosan lesz egy változata 489 lóerős teljesítménnyel és 94 kilowattórás akkuval,
330 kilowattos villámtöltési lehetőséggel, de az alacsonyabb, jobb légellenállású karosszéria a 713 kilométeres hatótávnál is jobbat eredményez majd, akár a 800 kilométert is meghaladhatja. A bemutatójának idejét még nem árulták el, de ha minket kérdezel, 2026-ban már biztosan többet láthatunk majd az elektromos C-osztályból.
Ez is érdekelhet:
