Megint stratégiát váltott a Mercedes, ami az elektromos autókat illeti, hiszen az új GLC a nevével ellentétben nem a belsőégésű motoros GLC utódja, se nem az elektromos hajtású változata, hanem egy önálló modell, ami látványos formában értelmezi újra a márka klasszikus hűtőmaszkját, és minden eddiginél nagyobb kijelzőt kapott a műszerfalára.

Új korszakot kezd az elektromos autók között a Mercedes, az utóbbi években már nem először. A márka első elektromos autója, az EQC után sorra mutatták be az EQ-modellcsalád típusait, amelyek azonban nem feltétlenül nyerték el a márka rajongóinak tetszését. A nemrég leleplezett új CLA-val ezért már azonos modellből kínálnak belsőégésű motoros és tisztán elektromos hajtású változatot, és látszólag a most bemutatott GLC-vel is ez a helyzet.

A belsőégésű motoros GLC azonban még nem olyan régi modell, hogy megérett volna a leváltásra, és jobban megnézve a most bemutatott GLC nem is annak az elektromos hajtású változata, hiszen minden részlete eltérő, sokkal inkább az EQC utódjának számít. A Mercedesnél úgy döntöttek, hogy külön modellt fejlesztenek az elektromos hajtáshoz, de amennyire csak lehet,

a dizájnját a belsőégésű motoros modelléhez teszik hasonlóvá, a neve pedig mindkettőnek GLC lesz.
A Mercedes azzal is új korszakot kezd az elektromos GLC-vel, hogy ezen mutatja be a márka megújult arculatát.

A legfeltűnőbb pedig nem más, mint a hatalmas hűtőmaszk, ami formájával a klasszikus Mercedeseket idézi, de a kerete megvilágított, opcióként pedig a teljes felületét LED-ek borítják be, a 942 darab fényforrással pedig látványos animációk lejátszására képes. A fényszórók és a hátsó lámpák mintája is a háromágú csillagot idézi.

0,26-os légellenállási együtthatójú karosszériája nagyon hasonlít a belsőégésű motoros GLC-ére,

de az elektromos modell 4,85 méteres hossza 13 centivel, 2,97 méteres tengelytávja 8 centivel nagyobb, ami több lábteret eredményez, és a csomagokból is többet lehet pakolni bele. A hátsó csomagtartója 570 literes, és az ülések ledöntésével 1740 literesre bővíthető, és az elektromos GLC-nek az orrában is van egy elég nagy, 128 literes rekesz.

Utasterének legérdekesebb része a műszerfala, a Hyperscreen opció megrendelésével egyetlen nagy, 39,1 colos képátlójú kijelzővel,

újratervezett, a mesterséges intelligenciát is hasznosító operációs rendszerrel. Szériafelszerelésként három külön kijelző kerül egy közös panel alá, egy 10,3 colos a műszereknek, egy 14 colos középen, és egy ugyanakkora az elöl ülő utasnak. Panorámatetőjét opcióként 162 darab világító csillagocska borítja be.

Műszaki tartalma az új, elektromos autók számára fejlesztett platformra épül,

a 800 voltos rendszerhez 94 kilowattórás akkumulátor tartozik, amivel a hatótávja 713 kilométer, tölteni pedig akár 330 kilowattal is lehet. Az elsőként bemutatott GLC 400 4Matic változat két elektromotorja 489 lóerős, a menettulajdonságait légrugózás és hátsókerék-kormányzás teszi nagyautósabbá, a későbbiekben pedig további motorváltozatok is megjelennek majd az új GLC-hez.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes legfontosabb modellje lesz az új GLC

120 kilométeres elektromos hatótávval jön a plug-in hibrid GLC.

Megvillantotta magát az eddigi legfejlettebb Mercedes

Budapesten járt a vadonatúj CLA, megnéztük közelebbről.

Tömve van technológiával az elektromos Mercedes-Benz CLA

Tele van újdonságokkal az alapjaiban új CLA, mely már nem Kecskeméten készül.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés