Nagyon kevés autó néz ki annyira férfiasan, mint a kiszélesített kupé Mercedes, amibe az AMG 6,0 literes V8-asa került és Recaro sportülésekben lehet padlóig taposni a gázpedált.
1967-ben a korábban Mercedes-Benznél dolgozó Hans Werner Aufrecht és Erhard Melcher mérnökök alapították az AMG-t, mely kezdetben versenymotorok készítésével foglalkozott, majd a Mercedeshez egyre közelebb kerülve olvadt bele a vállalatba. Mostanra az AMG a Mercedes saját sportrészlete, melynek munkája az optikai csomagoktól egészen a One szupersportautóig terjed.
Még a 80-as évek végén és a 90-es évek elején kezdte szorosabbra fűzni a kapcsolatot a Mercedes és az AMG.
Független tuningcégként különböző teljesítménynövelő csomagokat, alufelniket és más stíluselemeket kínáltak leginkább Mercedes modellekhez, de felbukkant már AMG által kezelésbe vett Mitsubishi is akkoriban. 1990-ben aztán együttműködési megállapodást írtak alá a Mercedesszel, melynek értelmében a szalonokban kínálták az AMG kiegészítőit, kilenc évvel később pedig meghatározó részesedést szerzett a Daimler Chrysler AG az Affalterbachban működő vállalatban.
Mozgalmas korszak volt ez az AMG életében, de a stílus tekintetében is ez az egyik legmeghatározóbb. Ehhez remek alapot adott az olasz főformatervező, Bruno Sacco idején születtek a ma veteránkorba érő Mercedesek, melyek tartósságukról és tömbszerű felületeikről híresek.
Önmagában is maszkulin jelenség volt egy ilyen Mercedes, az AMG-nél pedig rá tudtak tenni egy jó nagy lapáttal.
Elképesztően macsón néz ki ez a C124-es (a W124-es kupé változata), melyre a tuningcég széles karosszériája és szinte tányérszerűen teli felnijei kerültek. A kék fényezésű karosszériához szintén kék alufelniket szereltek, amiknek polírozott pereme csak jobban hangsúlyozza a szélesített sárvédőket.
Motorterében eredetileg egy sorhatos motor volt, hiszen a 300 CE-24 volt a csúcsmodell. Ennek a helyére került a Mercedes M119 V8-asának 6,0 literes változata. Gyári formájában alulról karcolta a 220 lóerőt, így viszont már 375 lóerőre nőtt az autó teljesítménye. Ehhez mérten dolgozták át a futóművet és Torsen differenciálművet is kapott.
Utasterében is uralkodik a kék szín, a legtöbb elemet átkárpitozták, az első üléseket pedig Recaro sportülésekre cserélték. A karosszériához hasonlóan a beltér is makulátlan, ami nem csoda, mert a fehér számlapú órák csak 36 701 kilométert mutatnak.
Ez is érdekelhet: