A leleplezése még hátravan, de a Mercedes-Benz egészen sok részletet elárult már a CLA következő generációjáról. A kupéformájú négyajtós modell harmadik nemzedéke elektromos autónak készült, de benzines is lesz belőle.
Számunkra azért is érdekes a CLA, mert a kupéformájú négyajtós modell első két generációja a Mercedes-Benz kecskeméti gyárából került a világ minden tájára. A hamarosan érkező harmadik szériáról valószínűleg már nem mondhatjuk el ezt, mert a kecskeméti gyárat más modellek termelésére állítják át, de a CLA érdekesebb lesz, mint valaha.
Még csak álcázva láthatjuk, de ezek alapján biztos, hogy a CLA megtartja az áramvonalas kupéformát,
a részleteit pedig a korábban bemutatott koncepcióautóról következtethetjük ki, ezek alapján a Mercedes háromágú csillaga megjelenik a fényszórókban és a hátsó lámpákban is. Még érdekesebb lesz a CLA technikája, amiről a Mercedesnél már egészen sokat elárultak.
Eleve elektromos autónak készült az új CLA, amit egy 800 voltos elektromos rendszerre építenek,
ezért akár 320 kilowattos villámtöltésre is képes lesz, azaz 300 kilométerrel növelhető majd a hatótávja tíz perc alatt. A padlóba 85 kilowattórás akkumulátort építenek, amivel a jó alaktényezőnek köszönhetően a hatótávja a 750 kilométert is eléri.
Hátsó kerekeit 272 lóerős elektromotor hajtja, és a CLA-ból lesz összkerék-meghajtású változat is,
ahol az első kerekekhez is került egy 109 lóerős elektromotor. Ha nincs rá szükség, ezt a motort le lehet választani a hajtásról, míg a hátsó kerekekhez a Porsche Taycanban is látott kétfokozatú sebességváltó került a még jobb hatékonyság érdekében.
3717 kilométer 24 óra alatt
Bemutatója előtt már rekordot is döntött az új elektromos Mercedes-Benz CLA, amivel 24 óra alatt 3717 kilométert tettek meg az olaszországi Nardò körpályáján. Az áramvonalas karosszériának és a villámgyors töltésének mindenesetre nagy szerepe volt benne, hogy 210 km/órás sebességgel teljesítette ezt a rekordot a CLA.
Mégis lesz benzines változata is a CLA-nak, amihez a Mercedes tervezte, de a Geely szállítja a motort. 1,5 literes, turbós négyhengeresről van szó, ami 136, 163 és 190 lóerős változatban is készül majd, ezekhez 48 voltos mild hibrid rendszer jár, nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval, és a váltóba épített 27 lóerős, 85 Nm nyomatékra képes elektromotorral.
Mild hibridhez képest sokat tud majd a benzines CLA, ami állítólag nemcsak parkoláskor, de városban suhanáskor is képes lesz tisztán elektromosan haladni. Opció az összkerék-meghajtás, de a hátul hajtó elektromossal szemben a hibrid CLA alapesetben az első kerekeket hajtja. A bemutatója már nincs messze, 2025-ben jön a Mercedes nagy dobása.
Ez is érdekelhet: