Annyi csillag világít a CLA koncepción, hogy az éjszakai égbolt is csak irigykedve nézi a formás négyajtóst, mely az izgalmas dizájnba csomagolva mutatja meg a Mercedes-Benz elektromos jövőjének alapját.
Hatalmas durranás volt a tíz éve bemutatott CLA, mely kupés tetejével és a négyajtós praktikumával sok új vevőt és néhány olyan rajongót is szerzett a Mercedesnek, akiket nem érdekelt a múlt, de még csak az sem igazán, hogy melyik végén hajt az autó, csak a büszke csillag ragyogása. Most a Mercedes-Benz újra villantott egy CLA koncepciót a München több pontján rendezett IAA Mobility kiállításon, ami az elektromos autók új generációját hozza el.
Lebegő fényszóróval, csillagos üvegtetővel és a tisztább jövő ígéretével érkezett a Concept CLA.
Sziluettje annak ellenére tökéletesen illeszkedik a CLA eddigi két generációjához, hogy a tanulmányautó már tisztán elektromos hajtású, így nem kellett ragaszkodni a belsőégésű motor és a váltó dimenzióihoz. A CLA viszont így is elképesztően szexi autó a cápaorrával és a laposan ívelő tetővonalával, ha valami, akkor ez igazán tudja viselni a cukorkavörös fényezést és a csillagokkal gazdagon megszórt, aerodinamikus felniket.
Hűtőrács helyett a hatalmas logó körül is háromágú csillagok világítanak, de a maszk kerete is agresszívan feszül a levegőnek. Fényszóróiban szintén a Mercedes logója jelenik meg, burkolat hiányában pedig csak úgy átszalad rajta a menetszél. Panoráma üvegteteje a szélvédőtől a hátsó ablakig tart, természetesen ebbe is csillagokat gravíroztak.
Akár azért is lehetne MMA a Mercedes új platformjának neve, mert baromi ütős.
Nagyobb hatótávval és hatékonyabb hajtással meggyőző elektromos autó lesz a CLA, mely az alapoktól teljesen új Mercedes‑Benz Modular Architecture (MMA) platformra épül. Ez lesz a márka belépőszintű villanyautóinak moduláris alapja, melyre a CLA-n túl egy formás shooting brake és két szabadidő-autó készül majd. Ebben a formában a CLA 12 kWh/100 kilométeres fogyasztást és 750 kilométeres hatótávot ígér, ami egészen döbbenetes. Házon belül fejlesztették a Mercedes Electric Drive Unitot, tehát a 175 kW teljesítményű, állandó mágneses szinkronmotort, az invertert és a kétfokozatú váltóból álló egységet. Ez az egész önmagában csak 110 kilogrammot nyom, az energiahatékonysága pedig 93 százalékos.
Akkumulátorában a cellamodulokat ragasztással rögzítik, így könnyebb és merevebb is a csavaros megoldásnál. A CLA kétféle akkumulátorral lesz elérhető, melyek közül a belépőmodellben lítium-vas-foszfát van, a felsőbb szinten pedig már nagy energiasűrűségű és gyorsan tölthető szilícium-oxid. A 800 V-os rendszer akár 250 kW-os egyenáramú töltést is lehetővé tesz, így 15 perc alatt akár 400 kilométerrel nőhet a hatótáv. Jelentősen csökkentették a ritkaföldfémek arányát a hajtásban, a cella- és katódtermelés pedig nettó szénsemleges, amivel 40 százalékkal csökken a szénlábnyoma.
Utastere olyan, mintha egy űrhajó és egy steampunk galéria szerelemgyereke volna.
Három kijelző sorakozik a Mercedes-Benz Concept CLA műszerfalán, amin az MB.OS legújabb generációja fut, két oldalán pedig a képernyők síkjából kiemelkedő gyűrűvel vezérelhető a klíma. A hűtőbordákat idéző szellőzők a Superscreen mögött találhatóak, így nem töri meg semmi a digitális élményt. Kivéve a lábtérben lévő, kivilágított vitrinben ülő vízhűtéses processzort, mert az elég látványos elem. Négy sportos kagylóülés van a tanulmányautó üvegteteje alatt, az anyagok mindenütt fenntarthatóak, a nappabőrt pedig növényi alapú cserzőanyagokkal készítik, mintázata a Mercedes babérkoszorús logójának részletét ragadja meg.
Tényleg úgy néz ki a Mercedes-Benz CLA tanulmányautó, mintha a távoli jövőt mutatná meg, pedig a müncheni IAA-n bemutatott autó állításuk szerint szériaközeli, és a kecskeméti gyárban készül majd.
Ez is érdekelhet: