Kínában még az bevásárlókocsiból is illik hosszított tengelytávút kínálni, ezért nem maradhatott ki a Mercedes-Benz E-osztály nagyvonalúbb hátsó lábterű változata sem.
Ázsiában egész másképp állnak az autózáshoz, mint Európában, így továbbra is nagyon népszerűek a négyajtós szedánok, valamint a hosszabb tengelytávú változatok. Nem kizárólag luxuslimuzinokban szeretnek terpeszkedni, hanem akár a legkisebb modellekből is, mint az A-osztály szedán változata, igénylik a nyújtott verziót. Innen nézve már érthető, hogy miért készült el ilyen hamar az új E-osztály 5092 milliméteres karosszériával is.
Mindent tud, amit a hagyományos E-osztály, csak később van vége a V214 kódú modellnek.
Akár három képernyő a műszerfalon, natúr fabetétek és bőrbe varrott kényelmes ülések is vannak a hosszított E-osztály utasterében, melynek egyetlen újdonsága ebben az esetben a 3094 milliméteres tengelytáv. Ezzel még éppen rövidebb, mint az S-osztály, tehát elméletileg nem jelent veszélyt a csúcsmodellre.
Kizárólag egyetlen motorral, viszont két teljesítményszinttel elérhető az E-osztály L a kínai vásárlóknak. A 2,0 literes, négyhengeres turbómotor gyengébbik változata (E 270 L) 204 lóerős, az erősebbik (E 300 L) pedig 258 lovas. A tágasabb E-osztály a BAIC Motor és a Mercedes-Benz közös, pekingi üzemében készül.
Ez is érdekelhet: