A Mercedes egy tanulmányautóval már megelőlegezte a T-osztály elektromos változatát, és bár a sorozatgyártásba kerülő EQT nem lett olyan érdekes, mint a koncepció, de a praktikus kialakítását megtartotta.
A T-osztály egy új sorozat a Mercedesnél, de nem minden előzmény nélküli, hiszen kompakt méretű dobozos autója korábban is volt a márkának. A legújabb T-osztály pedig immár tisztán elektromos hajtású változatban is kapható lesz, ezt előlegezték meg egy izgalmas formájú koncepcióval. A Concept EQT után itt a sorozatgyártásba kerülő változat, és egy kicsit csalódottak vagyunk.
Sajnos nem sok dizájnelem került át a látványos tanulmányautóról, ezért az új EQT sokkal jobban hasonlít a belsőégésű motoros T-osztályra, mint sejtettük. A külsőt csak minimálisan változtatták, egyedi a hűtőmaszk és a menetfény, de messzebbről már nehezebb megkülönböztetni a két modellt egymástól: szinte csak a töltőfedél helye és a kipufogó hiánya árulkodhat.
A műszaki tartalom ismerős lehet, mivel a T-osztály a Renault Kangoo és a Nissan Townstar testvérmodellje,
ezért az EQT az elektromos változataikkal áll rokonságban. Az első kerekeket 122 lóerős, 245 Nm-re képes elektromotor hajtja, a 45 kilowattórás akkumulátor 282 kilométeres hatótávot enged, és 22 vagy egyenáramon 80 kilowattal is lehet tölteni.
A Mercedesnél hagyományosan lakóautót is készítenek a kisbuszokból, és ez alól az EQT sem kivétel.
A dobozos családi autó rendelhető lesz Marco Polo kivitelben, ami két embernek nyújt hálóhelyet, két méter hosszú, 1,15 méter széles ággyal, emelhető sátortetővel, valamint mosogatós és főzőhelyes minikonyhával.
Ez is érdekelhet: