A Mercedes már korábban bejelentette, hogy T-osztály néven egy új modellsorozaton dolgozik, és most bemutatta az előzetesét, méghozzá teljesen elektromos hajtású változatban.
Nem először lép be a kompakt méretű furgonok és kisbuszok közé a Mercedes-Benz, hiszen ott volt a Vaneo, majd a Renault Kangoo testvérének tekinthető Citan, amiből hamarosan érkezik az új generáció. A Mercedes nemcsak áru- és személyszállító változatban mutatja be, hanem egy jobban felszerelt, igényesebb családi kisbuszt is készít belőle, aminek T-osztály lesz a neve. Most ennek az előzetese mutatkozott be, méghozzá elektromos változatban.
A Concept EQT nem más, mint a Mercedes legújabb kompakt kisbuszának villanyhajtású változata,
ami a márka többi elektromos autójához hasonló külsőt kapott az ívelt fényszórókkal, az apró háromágú csillagokkal díszített maszkkal és a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpákkal. A 21 colos könnyűfém kerekekkel, a fekete fényezéssel és a süllyesztett kilincsekkel a Concept EQT hatásosan feledteti el, hogy az új Kangoo testvére.
A műszerfal szinte ebben a formában gyártásba kerülhetne, és mint a Mercedesnél megszoktuk, nem vették át változatlanul a Renault berendezését.
A kormánykerék és a műszeregység egyedi, a 8 colos érintőképernyőn a Mercedes saját infotainment rendszere fut, és csak a klímaberendezés kezelőfelülete lehet ismerős a francia testvérmodellből. A nappabőrrel borított ülés és az újrahasznosított anyaggal borított műszerfal növeli az utastér színvonalát.
Tágas és praktikus dobozos, tolóajtós családi autónak ígérkezik a T-osztály,
ami ebben a változatában 4,95 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,83 méter magas. A panorámatetővel megvilágított, hétüléses belső térben a második sor ülései sínen eltolhatók, a harmadik sorban lévő ülések hátára praktikus rögzítők kerültek. Nem ez lesz a T-osztály egyetlen változata, a Kangoo mintájára várható egy 4,5 méter hosszúságú rövidebb modell is.
A Concept EQT hajtáslánca megegyezik azzal, ami a Kangoo elektromos változatába kerül. Az első kerekeket 102 lóerős és 245 Nm-re képes elektromotor hajtja, a 44 kilowattórás akkumulátor mindössze 245 kilométeres hatótávot enged. A 75 kilowattos villámtöltővel 42 perc alatt 80 százalékra tölthető, és
még érdekesebb, hogy a váltóáramú töltővel is képes 22 kilowattal tölteni, ezért csak két órát kell várni a teljes feltöltésre.
A Mercedes nemcsak a T-osztályból, hanem az alapokat adó Citanból is bemutat majd elektromos hajtású változatot, és azt a modellt már idén megismerhetjük. A T-osztály és az alapjára épülő EQT pedig ezt követően, 2022-ben kerülhet piacra.