Az elektromos autók terjedésével számíthattunk rá, hogy előbb-utóbb a lakóautók is villanyhajtást kapnak. A legutóbb a Mercedes-Benz EQV-ből építettek kempingváltozatot.

A lakóautózás nagy kaland, ezt mi is megtapasztaltuk, amikor az egyik utolsó frankfurti autószalonra a Mercedes-Benz V-osztályból épített Marco Polo lakóautóval utaztunk, és ha már azzal mentünk, akkor persze benne is aludtunk. Azt az autót még dízelmotor hajtotta, amivel a német autópályán megfutotta a kétszázat, most azonban egészen más hajtásról lesz szó.

A V-osztályból épített elektromos autó neve EQV, és ezúttal ebből is elkészült a lakóautó-változat. Nem a Mercedes megrendelésére építette a Westfalia, ezért nem is Marco Polo a neve, hanem a svájci Sortimo alkotása, akik szintén otthon vannak a lakóautók készítésében.

A hálószobás EQV pedig a képek alapján éppen olyan profi lett, mint a gyári modell.

A Sortimo lakóautóját mindenben a vevő igényére szabják, ezért az EQV rövidebb, 5,14 méteres és hosszabb, 5,37 méteres változatából is rendelhető. Az ülésekből dupla ágyat lehet hajtogatni, a felnyitható tető növeli a teret, és két plusz fekvőhelyet ad, a csomagtérben pedig

ott egy kihajtható minikonyha tűzhellyel, hűtőszekrénnyel és mosogatóval, ami nem a lakótérben foglalja a helyet.

A képeket nézve feltűnhet, hogy az EQV tetejére napelemek kerültek: ez a 400 wattos egység képes tölteni az autó 12 voltos indítóakkumulátorát, és

azt az akkut is tölti, amiről a fedélzeti fogyasztók működnek, ezt egyébként csak a kempingben tölthetnéd.

A Sortimo ahol csak lehetett, könnyű anyagokat használt, hogy ne növelje nagyon az EQV tömegét.

A lakóautó kétféle modellre épülhet, az EQV 250 esetén 60, míg az EQV 300-nál már 90 kilowattórás az akkumulátor. Az előbbinél 236 kilométer, az utóbbinál

363 kilométer lehet a hatótáv, és nem kérdés, hogy egy kirándulóautóhoz ezt érdemes választani.

Az átépítés ára nem derült ki, de az EQV 300 alapára a hosszabb változatban 26,5 millió forintról indul.

Útnak indulnál egy elektromos hajtású lakóautóval?

Nem ez az első elektromos hajtású lakóautó, hiszen a Nissan, ha csak koncepcióként is, az e-NV200-ból épített már hálószobás változatot, aminek furcsa módon éppen a téli használhatóságát emelte ki.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

„Ez Schumacher F1-es pályafutása végét jelentheti”

Ez a 978 lóerős Mitsubishi Colt szinte bármelyik szupersportautót megalázza

Szörfdeszkák egy öreg Rollson? Menő!

További cikkeink a témában